Головна Новини Ринок України Українська картопля й надалі поступатиметься місцем імпорту

Українська картопля й надалі поступатиметься місцем імпорту

20

Тенденція 2019/20 років, коли українська картопля поступилася місцем імпорту, продовжиться і в новому сезоні”, повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на kp.ua.

Як зазначає Оксана Руженкова, виконавчий директор Української асоціації виробників картоплі, згідно з високими стандартами ООН, які Україна імплементувала восени 2018 року, в магазинах може продаватися тільки мита, та ще й велика картопля, діаметром в розрізі від 5 сантиметрів і більше.

“Здавалося б, для споживача це явний плюс – мита велика картопля виглядає набагато привабливіше, ніж брудна і дрібна. Але, як і в будь-який інший ситуації, тут є і зворотна сторона. І вона демонструє відразу два величезних мінуса. Перший мінус стосується споживачів – адже у такої картоплі і ціна буде відповідною, яка може виявитися споживачеві не по кишені. Наприклад, якщо дрібна картопля третього сорту зараз коштує 6-8 грн, картопля побільше другого сорту – 10-12 грн, немита велика картопля – 15-16 грн, то мита велика – 20 грн. Немає нічого поганого, коли у покупця є вибір, але в тому-то і справа, що як раз вибору і не буде: супермаркети планують пропонувати українцям тільки найдорожчий товар. І, напевно, в ситуації, коли половина населення країни ледве зводять кінці з кінцями, це не найрозумніше рішення.

Другий мінус стосується виробників картоплі, яких новий стандарт безцеремонно виживає з ринку. Справа в тому, що на території України працюють всього три заводи, які можуть мити картоплю. Оскільки задовольнити всю потребу вітчизняного ринку в картоплі вони не можуть, українську картоплю витіснить товар з Росії і Білорусі, де овочівництво є дотаційним”, – вважає виконавчий директор УАВК.

На її думку, вихід із ситуації не такий уже й складний – або змінити стандарт, або дати виробникам можливість і час побудувати чи допрацьовувати заводи, а ще краще – зробити і те, і інше. В іншому випадку, українські супермаркети цілком можуть повторити досвід польської продуктової мережі Biedronka, яка продавала українські огірки під виглядом польських. “Не виключено, що в умовах, коли споживчий патріотизм стає популярним і навіть модним, наші умільці почнуть продавати нам російську картоплю з позначкою „вирощено в Україні“”, – підкреслює Оксана Руженкова.