
Низька ефективність вантажоперевезень і постійне економічно необгрунтоване зростання тарифів «Укрзалізниці» може призвести до того, що аграрії врешті почнуть відмовлятися від його послуг і обиратимуть альтернативні варіанти для перевезення продукції, пише «ПроАгро Груп».
Зокрема, на цьому наголосив генеральний директор УКАБ Олег Хоменко під час нещодавньої конференції «Логістика як драйвер економічного зростання».
За його словами, окупація 20% територій призвела до скорочення виробництва сільськогосподарської продукції, тож й обсяг її перевезень відповідно зменшився. Це вже позначилося на попиті на послуги залізниці, а збільшення тарифів при відсутності покращення ефективності обвалить його ще більше.
Серед основних недоліків перевезень залишаються низька швидкість, відсутність належного GPS-трекінгу для відстеження вагонів, низький рівень залученості сучасних технологій.
«УЗ потрібно розвивати штучний інтелект на залізниці і ідентифікацію руху своїх вагонів. Коли буде діджиталізація та накопичення великої кількості даних щодо перевезень, то аналітики досить швидко виявлять велику кількість вузьких місць, над якими потрібно працювати «Укрзалізниці» для того, щоб без підвищення тарифів підвищити свою ефективність. Втім, якщо модернізація не відбудеться, агробізнес швидко адаптується самостійно. Вже зараз аграрії володіють і користуються сотнями власних вагонів, і якщо УЗ продовжить підвищувати тарифи без покращення якості послуг, вони змушені будуть переорієнтуватися на автомобільну логістику, забезпечуючи незалежність свого бізнесу», – зазначив Олег Хоменко.





