АТ «Укрзалізниця» та приватні оператори заявляють про готовність до перевезення врожаю зернових і олійних культур залізничним транспортом. Про це пише експерт з транспортної логістики та інфраструктури Валерій Ткачов, передає «ПроАгро Груп».
«Укрзалізниця» має розвинену інфраструктуру – понад 1000 вантажних залізничних станцій, з яких щонайменше половина відвантажує зерно. Налічується понад 28 тис. вагонів-зерновозів (усіх форм власності) і близько 2 тис. вантажних локомотивів (магістральних та маневрових). Україна має розвинену припортову інфраструктуру з обробки зерна, внутрішніх зерносховищ на 55 млн. тонн зберігання зерна», – зазначає він у своїй публікації в інтернет-виданні Ukraine Rail Monitoring.
Експерт зауважує, що для збільшення перевезень залізницею і, зокрема, зернових вантажів у лютому 2021 р. керівництво АТ «Укрзалізниця» зняло всі обмеження з відвантаження з малодіяльних вантажних станцій, унаслідок чого компанія дещо покращила показники. Навіть під час епідеміологічної і економічної кризи 2020 р., при падінні загального ВВП України на -4% і рівня промислового виробництва на -5,2%, залізничний транспорт показав зменшення вантажних перевезень усього на -2,4%. Річковий транспорт, для прикладу, зменшив перевезення вантажів у 2020 р. на -4,6%; автомобільний на -21,7% (офіційні статистичні дані).
«З огляду на ретроспективу перевезення зернових вантажів залізничним транспортом, маємо констатувати постійне збільшення обсягу за останні 20 років. У загальному обсязі перевезення АТ «УЗ» зернові вантажі становлять лише 9-12 % та посідають четверте місце за часткою в структурі вантажоперевезень. У майбутньому компанія планує збільшити частку таких перевезень. Перевізник має резерви для збільшення перевезень зернових вантажів до 56,9 млн. тонн до 2035 року (базовий прогноз)», – пише Валерій Ткачов.