Головна Економіка і аграрна політика Дохід українського фермера з’їдає складна логістика, -Тарас Висоцький

Дохід українського фермера з’їдає складна логістика, -Тарас Висоцький

Потенційно Україна може експортувати за січень 5 млн. тонн зернових, олійних та продуктів переробки і тим самим продовжить виконувати свої зобов’язання одного з гарантів міжнародної продовольчої безпеки, а також забезпечувати своїм збіжжям країни, які цього потребують – Африку, Азію та Близький Схід.

Про це у прямому ефірі «Суспільне. Спротив» заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький, передає «ПроАгро Груп» із посиланням на інформацію міністерства.

«Незважаючи на всі складнощі, які створює нам росія, обмежуючи можливість інспекцій суден в Босфорі, все-таки нашим аграріям-підприємцям вдається продовжувати експорт зерна. За результатами січня ми можемо мати близько 5 млн. тонн загального експорту, що є дуже непоганим показником в умовах війни», – зауважив Тарас Висоцький.

Водночас він підкреслив, що через складність логістики показники експорту у порівнянні з минулим маркетинговим роком зменшилися близько на 30%. Передовсім це пов’язано із недозавантаженістю потужностей чорноморських українських портів, а також через зупинку роботи інших портів.

Також Тарас Висоцький прокоментував як вплинуло зменшення виробництва агропродукції на експорт.

«Важливо, що зменшення виробництва не створило дефіциту і ми залишаємося експортно-орієнтованою країною щодо сільгоспкультур, в тому числі пшениці. Абсолютна більшість вирощеного продовжується експортуватися. Тому наші пропозиції до продажу і до експорту залишаються суттєвими», – розповів він.

Одну з найбільших проблем в контексті експорту українського збіжжя Тарас Висоцький вбачає в ціновій політиці, яка сформувалася через війну.

Він пояснив, що раніше ціна залежала від міжнародної, від неї відмінусовувалася ще вартість логістики, яка тоді була не надто дорогою, бо судна з чорноморських портів рухалися безперешкодно в пункти призначення.

«Наразі так само є міжнародна ціна, але до додаткових витрат тепер додається час простою в Босфорі, що може становити $30-40 на тонні. Також подорожчало страхування, внутрішнє перевезення через вищу ціну пального. І у підсумку фермер отримує на декілька тисяч гривень менше. Тобто, ми бачимо, як дохід українського аграрія з’їдається через збільшення логістичних вартостей на кожному ланцюгу», – наголосив Тарас Висоцький.

За його словами, змінилася і географія експорту. До початку війни українська агропродукція відправлялася в 95% країн світу.

«Зараз немає можливості повноцінно використовувати морський транспорт через часткову роботу портів. Після перемоги та повноцінного відновлення роботи морського транспорту в тому числі контейнерних перевезень, які зараз недоступні, географія повернеться до своїх попередніх значень. Ми очікуємо збільшення поставок в Південно-Східну Азію, а також екваторіальну та Південну Африку», – резюмував він.

Перегляди: 5