Головна Логістика Дунайські порти стають неліквідним каналом збуту для української пшениці

Дунайські порти стають неліквідним каналом збуту для української пшениці

Порт Усть-Дунайськ

В останні тижні почастішали бомбардування інфраструктури дунайських портів, що робить високоризикованим зберігання зерна на місцевих складах, тому відвантаження пшениці на експорт переходить на пряму перевалку. Також кожна атака ворога по портах підіймає вартість фрахту, відповідно, експорт морем стає менш прибутковим у порівнянні з поставками суходолом.

Про це йшлося на брифінгу, організованому аналітичним центром сільгоспкооперативу «ПУСК», передає «ПроАгро Груп». «Експорт пшениці з України за перші чотири дні вересня становить понад 100 тис. тонн, це переважно автомобільні та залізничні поставки. Частіше за все вагони-зерновози їдуть на Констанцу, а з українських портів експортується не більше 30%. Наразі потенціал дунайських портів є нереалізованим, що викликано бомбардуванням інфраструктури портів та руйнацією місцевих складів – трейдери не ризикують займатися зберіганням зерна, а пряма перевалка займає більше часу, ніж відвантаження зі складів. Тому є ризик затоварювання.  Станом на 1 вересня запаси пшениці становлять 22 млн. тонн, показник дещо менше минулорічного. Україна могла б щомісячно експортувати 3 млн. тонн зерна через дунайські порти, але тепер такі обсяги вивозити неможливо. До того ж кожне бомбардування призводить до здорожчання фрахту. Постійне зростання вартості фрахту та небажання затоварювати склади роблять Дунай неліквідним каналом збуту»,  – зазначили в аналітичному центрі.

Мінімальна умовна ціна на фуражну пшеницю в дунайських портах стартує від 140 $/тонна, максимальні цінники знаходяться у діапазоні 150-154 $/тонна. Ціни на умовах DAP Румунія становлять близько 220 $/тонна.

Перегляди: 4