Головна Новини Ринок України Україні необхідний ефективний орган для контролю використання антибіотиків

Україні необхідний ефективний орган для контролю використання антибіотиків

14

Відома вже більше десяти років компанія “Агротрейдхім” провела ребрендинг і на українському ринку тваринництва і птахівництва з’явилося нове ім’я – ATH Company зі слоганом “NATURAL SOLUTIONS FOR HEALTH – природні рішення для здоров’я”.

Агротрейдхім” з початку своєї діяльності займалася поставками в Україну сировини та обладнання для виробництва ветпрепаратів. Але в останні кілька років компанія паралельно почала просувати фітобіотики – натуральну альтернативу антибіотикам. Чи означає ребрендинг і новий слоган повну відмоваувід роботи з виробниками ветпрепаратів, чи є фітобіотики реальною альтернативою антибіотиків. Про це, як повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на latifundist.com, розповів керівник компанії Сергій Підлісняк:

“Компанія виникла, коли в Україні почав формуватися ринок ветеринарних препаратів. Саме в 2007 році на нашому ринку з’являлися перші виробники ветпрепаратів, а наша компанія тоді почала діяльність з поставок сировини, тари, упаковки та обладнання для таких виробників. Потім виробники почали безпосередньо возити частину сировини, тому наші обсяги впали. Пізніше, в 2013 році, ми були ексклюзивним представником компанії Novartis в Україні. Але в 2016 році її купила компанія Elanco, у якої є представники в Україні, і ми втратили ексклюзивність.

Все це спонукало до переосмислення стратегії розвитку, і перед нами постало питання: що робити далі – просуватися в напрямку хімії або шукати якісь інші продукти, які були б довгоживучими і корисними для ринку України та для суспільства в цілому. У Торгово-промисловій палаті нам порекомендували іспанського виробника кормових добавок для вирощування свиней і птиці без антибіотиків – компанію Liptosa. Ми вийшли з її продуктами на ринок України і почали масштабну інформаційну кампанію про переваги технології вирощування без антибіотиків, але з використанням наших кормових добавок. Для України це була абсолютно нова концепція.

На початку ми продавали просто продукт: розповідали про його переваги і вигоди від його використання. Перші продажі були точкові і фактично одноразові, тому що покращений результат в своєму господарстві люди не пов’язували з нашим продуктом. Хтось посилався на те, що вибрав гарних курчат, хтось говорив, що поліпшення – це наслідки змін системи годування свиней в цілому … Тому ми вирішили, що така стратегія не працює. Вона не приносила ні продажу, ні розширення клієнтської бази, ні розвитку для клієнтів.

Після цього ми зареєстрували ще ряд продуктів, які дозволяли нам продавати вже цілісну технологію.

Хочу зазначити, що напрямок ветеринарних субстанцій або сировини для ветпрепаратів ми не залишаємо. Раніше одна компанія – “Агротрейдхім” – паралельно продавала і технології для екологічного вирощування тварин, і сировину для виготовлення антибіотиків. Це розрив формату і трохи плутає клієнтів, тому ми і вирішили зробити ребрендинг і змінити структуру.

“Агротрейдхім” залишається і навіть розширює портфоліо хімічних препаратів (зараз в нашому пакеті 15-20 продуктів, плануємо розширити до 50). ATH Company працюватиме паралельно окремою командою, пропонуючи ринку екологічні рішення для вирощування тварин та птахів.

Вже є повністю розроблена і готова до застосування схема вирощування тварин і птахів без антибіотиків, але продавати її непросто. Так як це новий напрямок, а експериментувати на своєму поголів’ї ніхто не готовий. Ми в ній впевнені, але для успішних продажів і її впровадження потрібні реальні кейси, а не тільки результати лабораторних досліджень. Щоб вийти з такого замкнутого кола, ми вирішили показати дієвість технології на своєму прикладі. Зараз ми придбали майданчик для вирощування птиці в Черкаській області та хочемо наочно демонструвати ефективність нашої схеми.

Ми розглядаємо дві концепції. Перша – дійсно вирощувати бройлера на м’ясо. Таким чином ми зможемо максимально відпрацювати схему і транслювати її на інші компанії. У нас буде конкретний приклад з конкретними розрахунками. Але що робити з продукцією далі – поки не зрозуміло. Будувати забійний цех, сертифікувати його тощо – коштує чималих грошей. Бити птицю на сусідніх підприємствах – теж проблема, оскільки не всі пускають чужу птицю до себе, а навіть якщо вдасться домовитися, ми будемо залежні від них. Це загрожує великими збитками.

Друга концепція передбачає вирощування батьківського поголів’я за допомогою нашої технології: отримувати здорових курчат і продавати їх, пропонуючи заодно і технологію вирощування. Так працюють деякі європейські компанії, які поставляють курчат в Україну. Також ми хочемо розглянути можливість експорту м’яса птиці з господарств, які будуть купувати у нас курчат і технологію. Тоді наша концепція повністю закриється: ми поставляємо курчат, технологію вирощування і забезпечуємо збут.

Наш портфель складається з 12 продуктів. Він розподіляється на групу фітобіотиків, сорбентів, продуктів для гігієни води і сировинну групу.

Спочатку ми були націлені тільки на ТОПів і по тваринництву, і по птахівництву. Зараз ми орієнтуємося також на середніх і дрібних фермерів. Якщо говорити про свиней, то наш клієнт – це господарство з поголів’ям 10-20 тис. Система роботи з ними така ж, як і з ТОПами: консультуємо, допомагаємо вирішити проблему і надаємо продукти.

Для нас важливо саме вирішити проблему клієнта, тому ми ніколи не обмежувалися тільки своїм асортиментом. Якщо ми знаємо, як вирішити питання, але у нас потрібного товару немає, ми завжди посилаємося на людей, у яких він є. Ми не намагаємося продати свій продукт в будь-якій ситуації, а допомагаємо вирішувати конкретні проблеми.

Наша частка на ринку всіх кормових добавок невелика. Але в ніші фітобіотиків ми лідируємо … 2019 рік ми закрили з результатом в 400 т кормових добавок, в цьому році плануємо продати 700-750 т, а вже в 2021 році націлені перейти кордон в тисячу тонн.

Україні дуже потрібен ефективний орган для контролю використання антибіотиків. Після ліквідації ветеринарної служби застосування антибіотиків в якійсь мірі стало безконтрольним. У виробників немає додаткової мотивації для пошуку альтернативи. Якщо врегулювати це питання, то наша галузь буде рости набагато швидше. Це потрібно не тільки для нас як для бізнесу, а й для кінцевого споживача, щоб у людей була впевненість, що вони купують безпечний продукт”.