Майже абсолютна більшість перевізників і вантажовласників зернових культур (90,6%) вважає, що на ринку існує профіцит автомобілів-зерновозів.
Про це свідчать дані опитування Zernovoz.ua, повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на Аgroreview.com.
“Враховуючи наявний профіцит і високу конкуренцію, готові змінити партнерів у поточному сезоні 38,3% опитаних, віддають перевагу роботі з перевіреними контрагентами 61,7%”, – додають експерти.
Крім того, переважна більшість учасників опитування, а саме 64,6% вважають, що ставки фрахту на перевезення пізніх культур впадуть, ще 25,3% впевнені, що тарифи будуть на рівні минулого року. При цьому 83,7% відповіли, що ставки під час збирання ранніх культур їх не задовольнили.
Експерти також пояснили причини таких очікувань учасників ринку.
“По-перше, протягом червня-серпня 2020 року ціни на дизпаливо виросли в середньому на 5,6%, водночас нафта основних сортів на міжнародних біржових майданчиках зросла на 21,7-22,4%”, – додали експерти, відмітивши, що вартість пального займає 33-35% в операційних витратах перевізників.
По-друге, зниження валових зборів основних культур, затримка у збиранні ранніх зернових, яка спостерігається в поточному сезоні, а також стримування виробниками продажів згладили ріст попиту на послуги автомобілів зерновозів у червні-липні.