Про причини, які підштовхнули далекобійників до страйку, а також наміри польських перевізників, висловилася низка українських нардепів і фахівців.
Загальний висновок з ситуації, що склалася – легко не буде, повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на думки, які зібрав Телеграм-канал «Труха Україна».
- Дмитро Соломчук, народний депутат України, фракція «Слуга народу»:
«Якщо порахувати, скільки через блокування в цьому ланцюжку втрачають усі компанії, то для українського бюджету це виливається не менше, як 60-80$ з однієї фури на добу. Також через блокування зменшився експорт української агропродукції до країн ЄС або транзит через ЄС до третіх країн, що призводить до катастрофічної проблеми в аграріїв».
- Юлія Клименко, народна депутатка України, фракція «Голос»:
«На заблокованому кордоні щодня накопичується 5-7 тисяч вантажівок. Але ми розуміємо, що вже є низка компаній і асоціацій, які також вимагають від своїх урядів введення аналогічних дозволів. Тобто, ця блокада, умовно кажучи, вже завтра, не дай Бог, може бути розширена».
- Володимир Балін, віце-президент Міжнародної транспортної асоціації України:
«Я вважаю, що це відкрили економічний фронт проти України. Федерація, яка пройшла до Сейму і має вісімнадцять депутатів – вона проросійська і вона патронує цю акцію. Ті перевізники які, фактично, стоять на кордоні, вони працювали на білоруському і російському ринку».
- Ніна Южаніна, Народна депутатка України, фракція «Європейська Солідарність»:
«Таку ситуацію можна було спрогнозувати ще з літа. Бо існуюча система до лібералізації передбачали видачу багаторазових чи одноразових дозволів на паритетній основі. При цьому українські перевізники завжди мали в рази більше дозволів, чим, наприклад польські».
- Іван Крулько, Народний депутат України, фракція «Батьківщина»:
«Приблизно кожен день Україна, як і український бізнес, втрачає через блокаду кордону до двох мільйонів євро. Тож парламент прийняв звернення до польського Сейму, у якому ми закликали новообраний Сейм Польщі до вирішення цієї проблеми, яка не має затьмарювати наші дружні взаємовідносини».
- Сергій Доротич, голова всеукраїнської громадської організації «Союз захисту підприємництва»:
«Від блокади потерпають всі. Немає сфери, де не задіяні імпортні товари, чи комплектуючі. Навіть, коли ми купляємо пачку українського молока – сама упаковка імпортна. Вся електроніка і комплектуючі – все імпортне. А прикро те, що ця електроніка використовується для обороноздатності, в тому числі».