Головна Рослинництво Зернові Перевезення зерна гальмують проблеми на «Укрзалізниці»

Перевезення зерна гальмують проблеми на «Укрзалізниці»

Рекордний урожай зернових в Україні й високі темпи експорту обумовили зростання обсягу перевезень зерна з елеваторів G.R. Agro в порти України у 4 рази у порівнянні з 2020 роком. Про це повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на інформацію компанії.

Разом з тим активізація зернових перевезень виявила низку проблем логістичних проблем. Зокрема, на тлі високого попиту «Укрзалізниця» підняла вартість оренди зерновозів до максимуму за останні кілька років. Так, цього року за період з липня по жовтень вартість перевезень 1 тонни зерна залізничними лініями зросла в 4 рази – з 380 гривень до 1555 гривень.

До основних проблем сезону можна також віднести брак ЦТЛ вагонів і затримки поставок вагонів за заявками елеваторів. У разі недопоставок заявленої кількості вагонів на елеватор з боку УЗ, виникає проблема не до відвантаження обсягу зерна за контрактами.

Цього року кількість кинутих завантажених вагонів на коліях, які очікують розведення між станціями, зросла втричі. Простої можуть досягати 4-5 днів. Відповідно, це призводить до затримок відправок вже розподілених вагонів і зривів основних термінів поставок продукції в Одеські і Миколаївські порти.

«У разі оформлення заявок на власні вагони експедиторів, ми стикаємося з проблемою черги на 1 міс. вперед, тому що практично весь парк вагонів оформлений під великі замовлення з боку мультинаціональних трейдингових компаній», – зазначили в G.R. Agro.

Для забезпечення безперебійних поставок зерна компанія використовує власний автопарк в кількості 70 авто зерновозів. Вартість перевезень на сьогодні співмірна з залізничними перевезеннями, періодами навіть дешевше, а завдяки довгостроковим налагодженим контактам і договорам автомобілі компанії розвантажуватися без затримок і простоїв в портах.

«Перспективи відновлення співпраці з УЗ з боку компанії G.R. Agro з перевезень зерна оцінюються як прийнятні з лютого 2022 у разі, якщо тарифи на залізничні перевезення будуть упорядковані. Для компанії відвантаження товару вагонами-зерновозами в напрямку портів є оптимальними з боку одноразового закриття контрактів з клієнтами за маршрутними відправками», – підкреслили в компанії.