Головна Логістика Подвійний удар «Укрзалізниці» по аграріях

Подвійний удар «Укрзалізниці» по аграріях

Чи не єдина можливість доставки продовольства в інші країни – перевезення залізницею через західний кордон. На цьому тлі «Укрзалізниця» зробила аграріям «сюрприз»: заявила про підвищення тарифу на вантажні перевезення на 70%. Залізничники нарікають на збитковість своєї діяльності, тому підвищують ціни на послуги.

Про це пише голова Всеукраїнської Аграрної Ради Андрій Дикун, повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на «Економічну правду».

Водночас він зауважив, якщо «Укрзалізниця» прагне заробляти, то принаймні потрібно створити рівні можливості для бізнесу і нівелювати дисбаланс у тарифах на перевезення зерна, металу, руди і вугілля. Суттєва різниця в тарифах на перевезення зерна та інших вантажів є проблемою українського агросектору з 1997 року.

«Якщо раніше держава виходила з міркувань, що дорожчі вантажі мають перевозитися за вищою ціною, то наразі зерно рекордно подешевшало. Закупівельні ціни залежно від регіону під час війни становили 4-7 тис. грн. за тонну. Ціни на урожай 2021 року подекуди навіть нижчі за собівартість», – зазначив Андрій Дикун.

Він наголосив, що аграрії змушені віддавати зерно за безцінь, торгувати в збиток, бо працювати без обігових коштів підприємства не можуть. Настав той час, коли жодні пояснення щодо завищених тарифів на перевезення аграрної продукції вже не сприймаються. Наразі вантажі агросектору субсидують інші галузі.

«З подальшим підвищенням тарифів «Укрзалізницею» дискримінація щодо перевезень та можливостей експорту аграрної продукції посилиться настільки, що буде сприяти хвилі банкрутств в агросекторі», – констатував голова ВАР.  

Перегляди: 3