В Україні спостерігається процес природного зменшення кількості вагонів-зерновозів. Загальний парк, який може використовуватись у перевезеннях зерна, коливається від 20 до 24 тис. одиниць.
Про це на своїй сторінці у Facebook написав заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає «ПроАгро Груп».
«Фактичний загальний робочий парк зерновозів становить 24 172 од., зокрема приватний парк — 18 447 од., парк УЗ — 5725 од. Також треба врахувати те, що з робочого парку Укрзалізниці 2693 вагони перебувають у сезонному запасі та наразі не використовується. Для виведення із сезонного запасу вагонів робочого парку знадобиться час і проведення додаткових ремонтних робіт», — зазначив експерт.
Він запевнив, що при обороті зерновозів приблизно 10 діб і добового навантаження зерна до 2000—2400 вагонів цієї кількості парку буде достатньо. Однак при погіршенні обороту до 15 діб можливий дефіцит рухомого складу в піковий період (вересень—грудень) приблизно 12 тис. зерновозів.
Також Валерій Ткачов спрогнозував зростання ставок плати за використання вагонів-зерновозів до 700-1300 грн./добу внаслідок зменшення робочого парку і зростання виробництва зерна в Україні.