Керівники агропідприємств та директори комбінатів хлібопродуктів з Тернопільщини звинуватили львівську філію «Укрзалізниці» у зриві перевезення зерна зі складів на термінали у портах для подальшого продажу.
Про це повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на ZAXID.NET.
«Тернопільська область дає стільки зерна, що і чотири області Західної України разом взяті. Сьогодні немає проблеми у вагонах. Проблема є в тому, що не має чим їх тягнути, – немає тепловозів, які б мала постачати львівська філія «Укрзалізниці», – розповів голова громадської спілки «Зернові склади Тернопілля», член громадської ради при Тернопільській ОДА Іван Іськерський.
Керівники елеваторів та хлібобулочних комбінатів зазначають, що наразі зібрано 1,4 млн. тонн ранніх зернових та 450 тис. тонн ріпаку. Усі ці зернові зараз перебувають на складах та елеваторах. Їх треба протягом місяця вивезти з області, адже інакше підприємства не зможуть прийняти пізні зернові на склади. А те зерно просто зігниє і його можна буде викинути.
Окрема проблема – «Укрзалізниця» дробить маршрути. Потужності тепловозів не вистачає, і керівники маршрутів на залізниці довозять не 40 вагонів на завантажувальну станцію, як би мало це бути, а лише 10 чи 20. А потім везуть їх частинами на великі залізничні станції. Тим самим збільшуючи час на завантаження та вивезення зерна. І це тоді, коли елеватори можуть вантажити в чотири рази більше.
«Якщо комбінати і трейдери бачать, що не встигають вивезти зерно до портів в Одесі, Херсоні, то вони починають його вивозити з Тернопільщини фурами. А цей же великогабаритний транспорт нищить щойно збудовані дороги», – додав Іван Іськерський.
Своєю чергою керівник «Львівської залізниці» Юрій Іщук розповів, що зараз вже на Тернопільщину подано шість великих двосекційних тягових тепловозів.
«Ту кількість, яку ми доукомплектуємо тяговими тепловозами, – цього буде повністю достатньо, що вивезти поступово все зерно з Тернопільщини. Один тепловоз ми перекидаємо з Південної залізниці. Ще кілька з інших перевозок додаємо. Вони всі вже є в області, і вже працюють. А маневрові локомотиви, які перетягують вагони, – їхня кількість є достатньою», – запевнив він.
Наразі керівники елеваторів та хлібокомбінатів дали термін до кінця серпня на вирішення цієї проблеми. Якщо ситуація не покращиться, кажуть, що будуть змушені відмовляти агрофірмам у складуванні зерна, через що в жовтні після зібрання пізніх зернових Україну може очікувати колапс на залізничних вантажних перевезеннях.