Головна Рослинництво Зернові Зернові перевезення вагонами «Укрзалізниці» значно подешевшали

Зернові перевезення вагонами «Укрзалізниці» значно подешевшали

Залізничний  транспорт стає більш конкурентним для перевезення зерна в порівнянні з автомобільним. Як повідомляє «ПроАгро Груп», про це на своїй сторінці у Facebook написав заступник директора департаменту з комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов.

Він зазначив, що за результатами аукціонів ставка плати за використання зерновозів ЦТЛ у січні 2023 знизилася у середньому до 2 963 грн./доба, а на останніх торгах становила вже 2 800 грн/доба, зберігаючи тенденцію до подальшого зниження.

Для порівняння середня вартість використання зерновозів ЦТЛ (за результатами аукціонів) в останні місяці 2022 року складала:

  • серпень – 2 832 грн./доба;
  • вересень -5 437 грн./доба;
  • жовтень – 11 574 грн./доба;
  • листопад – 3 619 грн./доба;
  • грудень – 4 385 грн./доба

Валерій Ткачов також зауважив, що зменшення вагонної складової тарифу на перевезення зерна залізницею суттєво скоротило логістичні витрати на перевезення зерна для аграріїв.

За його інформацією, наразі приблизна вартість перевезення зерна залізницею на  середню відстань 655-710 км. при використанні вагонів УЗ скоротилася до :

  • експортне сполучення (сухопутні переходи) – 53,6$/тонна (вагонне  відправлення)й 53,6$/тонна (маршрутне відправлення); зменшення вартості перевезення склало 17,6$/тонна (вагонне відправлення) та 1,2$/тонна (маршрутне відправлення);
  • експортне сполучення в напрямку портів –  35,5$/тонна (вагонне  відправлення) й 31,7$/тонна (маршрутне відправлення); зменшення вартості перевезення склало 17,2$/тонна (вагонне відправлення) та 11,6$/тонна (маршрутне відправлення);
  • внутрішньодержавні перевезення – 45,1$/тонна (вагонне  відправлення) й 45,1$/тонна(маршрутне відправлення); зменшення вартості перевезення склало 29$/тонна (вагонне відправлення) та 8,4$/тонна (маршрутне відправлення).

Зазначена вартість перевезення зерна включає в себе інфраструктурну складову тарифу, компенсацію порожнього пробігу, вагонну складову тарифу (плату за використання зерновоза УЗ в порожньому та завантаженому стані) за результатами аукціонів, вартість додаткових зборів на станції відправлення (близько 3500 грн./вагон), вартість користування вагоном УЗ під час завантаження (2 доби), а в експортному перевезенні й додаткові збори на кордоні.

Перегляди: 4