Головна Новини Світові ринки Торгівельне протистояння між США та Китаєм змінює напрямки товарних потоків на світовому...

Торгівельне протистояння між США та Китаєм змінює напрямки товарних потоків на світовому ринку соєвих бобів

53

На початок жовтня поточного року обсяги експорту соєвих бобів з США суттєво поступалися показникам минулого сезону внаслідок скорочення їх відвантажень в напрямку Китаю на 85%. Вочевидь, Китай наразі менше зацікавлений у імпорті сої з США, в першу чергу через рішення про включення сої в перелік основних товарів США, на які поширюються зовнішньоторгівельні мита. Традиційно, США скорочують експорт сої до Китаю влітку, нарощуючи його обсяг з початком збиральної кампанії. Водночас, враховуючи поточну ситуацію на ринку, пожвавлення торгівлі в цьому сегменті в найближчий час очікувати не варто.

Так, згідно з даними USDA, з початку сезону США сукупно експортували близько 3,0 млн. т соєвих бобів, що на 23% поступається результату відповідних місяців попереднього маркетингового року. В тому числі, в Китай було відвантажено лише 67 тис. т такої продукції, що на 2,5 млн. т менше, ніж у минулому сезоні. Водночас, в інші країни США у звітному періоді експортували сої на 42% більше ніж у відповідні місяці попереднього минулого року.

На тлі зниження частки США в структурі постачальників соєвих бобів на китайський ринок відбувається зростання ролі Бразилії в цьому сегменті. Так, за оцінками USDA, протягом 2017/18 МГ 66% соєвих бобів, імпортованих Китаєм, мали бразильське походження.

Ймовірніше за все, саме Бразилія та США залишаться ключовими постачальниками сої на китайський ринок і в 2018/19 МР. Водночас, протистояння між США та Китаєм на полі міжнародної торгівлі призвело до коригування торгівельних потоків на світовому ринку сої. Зміна ролей між Сполученими Штатами та Бразилією, призвела до зменшення обсягів продажів бразильської сої на інші ринки, окрім Китаю та збільшення експорту США на ринки інших країн. Торгівельна напруженість між Сполученими Штатами та Китаєм продовжуватиме впливати на торгівлю соєю та соєвими продуктами 2018/19 маркетинговому році. Це, зокрема, означає появу нових можливостей щодо збільшення присутності української продукції на китайському ринку, враховуючи конкурентну ціну сої виробництва України.