Головна Війна проти України Перше судно з українським зерном може відпливти сьогодні з Чорноморська

Перше судно з українським зерном може відпливти сьогодні з Чорноморська

Схема «зернового коридору» для проходу суден

Перше судно з українським зерном може вийти з чорноморського порту в рамках угоди про експорт 29 липня. Про це  вчора під час брифінгу заявив заступник генсекретаря ООН з гуманітарних питань Мартін Гріффітс, повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на Reuters.

«Ми плануємо, але сподіваємося, що перші рейси з цих портів відбудуться протягом кількох днів — можливо, завтра… Звісно, у цих портах є судна із зерном на борту, готові до відправлення, і вони вийдуть першими, а потім ми розпочнемо захід суден — інспекцію та захід», — сказав він.

За словами представника ООН, сторони досі опрацьовують деталі безпечного проходу суден «зерновим коридором».

Тим часом, USM уточнює, що першим судном з українським зерном, який вирушить в море після початку розпочатою росією повномасштабної війни, стане балкер болгарської компанії Rojen Maritime Ltd. прибув до України ще взимку: 21 лютого судно зайшло в порт Чорноморська, «Трансбалктермінал» мав завантажити його експортним зерном.

Проте війна змінила початковий план, і судно фактично опинилося заблокованим. За два місяці, у квітні, болгарський судновласник зумів провести ротацію екіпажу балкера. Відомо, що на судно завантажено 40 тис. тонн кукурудзи. За попередньою інформацією, пунктом призначення була Іспанія. Проте зараз ресурс MarineTraffiс вказує, що судно прямуватиме до Великобританії.

Наприкінці лютого в портах України заблокованими виявились більше 60 іноземних суден. Зокрема, в Чорноморську – 18, в Одесі – 11 та у Південному – 11. Адміністрація морських портів України наразі не публікує чергу на проведення коридором. Також ще невідомо, яке судно першим увійде в українські води, та хто зі стивідорів його оброблятиме.

Згідно зі Стамбульськими домовленостями, торгові судна мають йти Чорним морем у супроводі воєнних кораблів та лише після повної перевірки контролюючих органів. Як саме реалізують ці умови – поки що теж незрозуміло. Організація коридору викликає чимало питань, на які відповідей ще немає. Тут і безпека працівників стивідорних компаній, і безпека екіпажів на суднах, і складнощі зі страхуванням суден, не кажучи вже про можливі провокації та регулярні атаки росіян на південні території України. Залишається сподіватись, що Стамбульські угоди не призведуть до трагедій, а стануть справді шляхом до налагодження морського експорту України.

Перегляди: 5