Головна Війна проти України Чому українське зерно не прямує до країн з продовольчою кризою?

Чому українське зерно не прямує до країн з продовольчою кризою?

Судно Rojen з 13 тис. тонн української кукурудзи після прибуття в Равенну, порт на півночі Італії. Фото Reuters

Минуло два тижні, як перше судно відпливло з Одеси з 26 тоннами української кукурудзи за укладеною за посередництва Туреччини та ООН угодою про зерновий коридор. Цей крок привітали як такий, що міг би пом’якшити світову продовольчу кризу та покласти край голоду в бідних країнах. Однак замість того, щоб прямувати на глобальний південь, кораблі, що транспортують кукурудзу та соняшникову олію, пливуть до таких країн як Туреччина, Великобританія, Ірландія та Китай.

Як передає «ПроАгро Груп», відповідь на питання, чому саме так, дослідило видання Middle East Eye.

Український чиновник, знайомий з ситуацією, пояснив, що більшість суден, які перевозили вантаж, стояли в Одесі, Чорноморську та Південному від початку війни, додавши, що саме тому вони перевозили кукурудзу, а не пшеницю.

«Ми не вирішуємо, куди йтиме вантаж. Пункт призначення вантажу узгоджується між постачальником і покупцями, і це суто комерційна діяльність. Це вільний ринок», – зазначив він.

Посадовець сказав, що Всесвітня продовольча програма ООН безпосередньо закуповуватиме українське зерно для експорту в південні та постраждалі від голоду країни.

Видання інформує, що дванадцять із 18 суден, які стояли в українських доках, а також чотири судна з поза меж України наразі перевезли 379 тис. тонн кукурудзи, 6 тис. тонн соняшникової олії, 3 тис. тонн насіння соняшнику, 11 тис. тонн сої та 50,3 тис. тонн соняшнику.

«Багато залежить від того, які судна – під якими прапорами та за якими контрактами – вже стоять в портах. І пріоритет віддається їм», – розповіла колишній український радник і старший науковий співробітник Центру сучасної турецької мови Євгенія Габер.

«По-друге, це технічне питання підготовки документів. Після п’яти місяців перебування суден в портах ми маємо переконатися, що документи дійсні і що судна укомплектовані. Це впливає і на питання формування конвоїв», – підкреслила вона.

На початку війни в українських портах перебувало 2 тисячі моряків з усього світу. Зараз ця цифра становить менше 450.

Габер сказала, що більшість нових кораблів, які виходять з України, прямують до Туреччини тому що вважається, що Росія не атакуватиме вантажі, що перевозяться до цієї країни.

Перегляди: 2