Головна Новини Ринок України У рекордній перевалці морпортів найбільший вклад українського агросектора

У рекордній перевалці морпортів найбільший вклад українського агросектора

15

За підсумками 2019 року морські порти України збільшили обсяги перевалки вантажів на 18,4% та вийшли на рекордні показники за всю історію існування (за виключенням портів, що розташовані у Криму). Річний обсяг перевалки вантажів 13 діючих портів вперше перевищив 160 млн тонн.

Про це повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на uspa.gov.ua.

Найбільший вклад у рекордну перевалку прогнозовано зробив український агросектор. Хлібні вантажі та олія склали понад третину (37,7%) від загального обсягу вантажопотоку в українських портах. Перевалка зернових порівняно з 2018 роком зросла на 32% до 54,6 млн тонн. Перевалка руди стала другою за обсягом – 37,3 млн тонн за рік – більш, ніж на 9 млн тонн (+33%), ніж у 2018-му. Трійку лідерів серед вантажів у 2019 році замикають контейнери – понад 1 млн. TEU.

Зростання перевалки у 2019 році спостерігалося за усіма напрямками: експорт, імпорт, транзит, внутрішні перевезення. Але найбільш значущим – на 22,2%, до майже 121 млн тонн було зростання експорту продукції українських виробників. Імпорт збільшився на 8,7% до 25,8 млн тонн. Перевалка транзитних вантажів зросла майже на 8% порівняно з позаминулим роком до 11 млн тонн.

Лідерами за обсягом перевалки вантажів у 2019 році традиційно є чотири порти: Південний – 53,9 млн тонн (+ 26,1%), Миколаїв – 33,4 млн тонн (+14,5%), Чорноморськ – 26,2 млн тонн (+21,4%), Одеса – 25,3 млн тонн (+16,8%).

Всього за 2019 рік морські порти України обробили 11 850 суден, що на 196 суден або 1,7% більше, ніж позаторік.

У 2019 році кількість перевезених річкою Дніпро вантажів зросла на 19% до майже 11,8 млн тонн. Зокрема, майже на 33% збільшено перевезення металопродукції і на понад 54% – зернових. За рік їх перевезено 1,7 млн тонн та 4,9 млн тонн відповідно. Зростання перевезень вантажів Дніпром відбувається на тлі зменшення кількості суднопроходів на 27%. Це свідчить про збільшення рівня завантаженості суден та покращення умов судноплавства. Це відбувається зокрема й за рахунок днопоглиблення на водосховищах Дніпра, які філія АМПУ “Днопоглиблювальний флот” здійснила вперше за останні 6 років.