Головна Новини Ринок України Зростає попит на послуги автомобілів-зерновозів на середніх дистанціях

Зростає попит на послуги автомобілів-зерновозів на середніх дистанціях

В січні 2020 року тарифи на перевезення зернових вантажів сповільнили падіння порівняно з груднем минулого року, коли ставки фрахту досягли одного з найнижчих рівнів за два останніх маркетингових роки, повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на zernovoz.ua.

У грудні 2019 року прогнозувалася така тенденція, оскільки низькі ставки фрахту не забезпечують навіть покриття операційних витрат, що змушує перевізників йти на зимові канікули. При цьому експортні поставки зернових і олійних культур, а також продуктів їх переробки (згідно з даними Держстату та МінАПК) в січні залишались на досить високому рівні.

Ще одним важливим фактором, що вплинув на тарифи, стало суттєве зростання внутрішньої переробки олійних і зокрема соняшнику. Внаслідок активної переробки в першій половині нового МР, МЕЗи (масло екстракційні заводи) практично вичерпали запаси сировини в безпосередній близькості, тому виникає необхідність доставки на більшому логістичному плечі при нижчій порівняно з зерновими, насипній щільності соняшнику, що вимагає залучення більшої кількості автотранспорту.

У січні найбільший обсяг замовлень на перевезення припав саме на соняшник, на другому місці була кукурудза (що пояснюється суттєвими запасами цієї зернової, а також активним експортом), на третьому – соняшниковий шрот. Зростання замовлень на перевезення соняшнику відбулось в першу чергу на середньому логістичному плечі, на цю групу припало сукупно 56% усіх замовлень. На довгому плечі – більше 450 км, домінували перевезення кукурудзи і пшениці.

Сукупність вище перелічених факторів стимулює зростання попиту на послуги автомобілів-зерновозів на середніх дистанціях.