Головна Новини Ринок України Державна регуляторна служба не узгодила підвищення плати за шлюзування на Дніпрі

Державна регуляторна служба не узгодила підвищення плати за шлюзування на Дніпрі

11

Державна регуляторна служба відмовилася узгодити проєкт постанови Кабінету Міністрів про підвищення плати за проходження шлюзів Дніпровського каскаду, оскільки воно суперечить низці чинних нормативно-правових актів. Про це ідеться в рішенні №103 від 14 лютого 2020 року.

Як повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на ports.com.ua, у документі наголошується, що у грудні 2019 року Кабінет Міністрів Розпорядженням №1413-р затвердив план дій щодо дерегуляції господарської діяльності та поліпшення бізнес-клімату, в якому є пункт №115 про необхідність скасувати плату за шлюзування суден і зобов’язати гідроенергетичні електростанції утримувати шлюзове господарство. Проєкт відповідного рішення повинно підготувати Міністерство інфраструктури, яке й ініціювало підвищення плати. Питання утримання шлюзів гідроелектростанціями також передбачене в проєкті Закону “Про внутрішній водний транспорт” №1182-1-д від 17 січня 2020 року, який уже погоджений Мінінфраструктури і нині проходить розгляд у Комітеті Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури. “Водночас Мінінфраструктури пропонує підвищити розмір плати за шлюзування суден на 110,9%, що, на його думку, забезпечить зростання доходів ДП “Укрводшлях” на 16,1 млн грн щорічно”, – зазначила регуляторна служба.

Міністерство інфраструктури на початку січня оприлюднило проєкт постанови “Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду”, згідно з яким вартість шлюзування суден на Дніпровському каскаді може збільшитися більш, ніж удвічі. Як зазначали в міністерстві, чинні розміри плати за проходження шлюзів, які були встановлені в 2014 році, не покривають витрат на утримання і ремонт об’єктів річкової транспортної інфраструктури. Також зазначалося, що підвищення вартості шлюзування суден в Дніпровському каскаді – це тимчасове рішення.

На думку держрегулятора, поданий розробником аналіз регуляторного впливу (АРВ) містить лише формальний опис і не є достатньо інформативним. Підвищення плати за шлюзування пояснюється необхідністю забезпечити фінансування ДП “Укрводшлях”, яке, за даними заявника, не в змозі самостійно забезпечити підтримку і ремонти шлюзів.

При цьому Держрегслужба звернула увагу на те, що планові витрати “Укрводшляху” на підтримку шлюзів в безпечному для експлуатації стані в 2019 році сягнули 97,5 млн грн, з яких підприємство могло забезпечити лише 13,5 млн грн шляхом стягування плати за шлюзування суден. Також Міністерством інфраструктури була затверджена бюджетна програма фінансування дій із капітального ремонту судноплавних шлюзів на суму 124,3 млн грн. Водночас, рівень виконання ремонтних робіт, передбачених програмою, склав лише 27,4%.

“При цьому інформація про причини невиконання ремонтних робіт у повному обсязі в поданому АРВ відсутня. Крім того, немає жодного аргументу і обґрунтування на користь того, що після введення запропонованих розробником змін ремонтні роботи будуть виконуватися на 100%. Розробником також не доведено, що невиконання запланованих робіт пов’язане саме з нестачею коштів на їх виконання”, – наголошується у рішенні регулятора.

З огляду на це, Держрегслужба запропонувала заявникові розглянути також можливість вирішити проблему не лише за рахунок підвищення тарифу, а й за рахунок забезпечення ефективного менеджменту підприємства, скорочення витрат, впровадження системи контролю.