Головна Новини Ринок України Сільгоспвиробники виступили категорично проти чергової новації, яка лобіюється олігархами

Сільгоспвиробники виступили категорично проти чергової новації, яка лобіюється олігархами

Громадська спілка “Всеукраїнський аграрний форум” (ВАФ) від імені членів – провідних аграрних асоціацій: Асоціації “Український клуб аграрного бізнесу”, ГС “Аграрний союз України”, ГС “Всеукраїнська аграрна рада”, Всеукраїнської асоціації громад, Асоціації “Союз птахівників України”, ВГО “Українська аграрна конфедерація” звернулась до Президента з проханням не допустити прийняття рішення урядом стосовно запровадження мита на імпорт дизельного палива та зрідженого газу, яке було ініційовано ПАТ “Укрнафта”, АТ “Укргазвидобування” та ПАТ “Укртатнафта”.

Як повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на ucab.ua, згідно зі зверненням, сільгосптоваровиробники категорично проти чергової “новації”, яка лобіюється олігархами, що вже стали постійними замовниками обмеження імпорту. Як і у випадку з мінеральними добривами, обмеження імпорту дизпалива пропонується запроваджувати у період стрімкого підйому вітчизняного виробництва. Зокрема, протягом 2019 року обсяг виробництва дизпалива вітчизняними виробниками збільшився майже на 22%. Це означає, що підстави для обмеження імпорту за наявності значного зростання власного виробництва взагалі відсутні.

“Введення мита на дизпаливо та зріджений газ розцінюється не інакше, як спроба олігархів через МКМТ монополізувати фактично всю хімічну галузь України, наслідком чого буде суттєве зростання вартості усіх нафтопродуктів, незалежно від країни їхнього походження”, – наголошується у зверненні.

Збільшення вартості дизелю та зрідженого газу призведе до ланцюгової реакції: зростання цін на продукти харчування, транспортні перевезення, собівартість інших товарів широкого вжитку. Першими на собі наслідки таких дій відчують аграрії: у разі ухвалення рішення, їм доведеться для збору врожаю купувати дизель за завищеними цінами вже зараз.

Це призведе до подорожчання собівартості вирощеної сільгосппродукції, зменшення рентабельності і як наслідок – падіння конкурентоспроможності на світових ринках. Додаткові витрати аграріїв на дизпаливо можуть зрости на 1,9-3,0 млрд грн. Відповідно, вартість сільгосппродукції підвищиться, але продавати її за цінами вище світових аграрії не зможуть, тому нестимуть збитки. В той же час, здороження дизпалива призведе до збільшення витрат не тільки аграріїв, а і всіх без виключення галузей економіки через збільшення вартості перевезення продукції.

При загальній потребі вітчизняного ринку у дизельному паливі понад 7 млн тон, обсяг виробництва українського дизпалива не перевищує 25% від потреби, що не зможе навіть забезпечити потребу аграріїв. Тому, введення мит у активний період збирання врожаю однозначно призведе до зростання закупівельних цін на паливо, порушить систему поставок. Відповідь очевидна, хто від цього виграє – тільки деякі олігархи.

Враховуючи вищезазначене, аграрні асоціації закликають Президента втрутитися в ситуацію та не допустити ухвалення Міжвідомчою комісію з міжнародної торгівлі при Міністерстві економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України руйнівного для економіки рішення про запровадження мита на імпортоване дизельне паливо та зріджений газ.