Головна Новини Ринок України Україні не вистачає потужностей для зберігання близько 25 млн. тонн зерна

Україні не вистачає потужностей для зберігання близько 25 млн. тонн зерна

Останні дослідження ринку, які готувались у 2019-2020 роках, свідчать про те, що Україні зараз не вистачає потужностей на лінійних елеваторах. При цьому є профіцит портових елеваторів.

Про це розповіла керівник центрального офісу департаменту з аграрних питань, заступник керівника “Епіцентр Агро” з елеваторного напрямку, керівник відділу трейдингу Світлана Нікітюк, повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на Agravery.

Вона зазначає, що ситуація з лінійними та портовими елеваторами різна. Протягом останніх семи років було побудовано багато нових потужностей елеваторів у портах. Вже сьогодні бачимо профіцит портових елеваторів, який матимете позитивні наслідки для агровиробників: ціни на перевалку знижуються.

“Протягом останнього маркетингового року ми збільшили елеваторні потужності агрохолдингу практично вдвічі – до 1,5 млн. тонн. Суттєво збільшили потужності на двох наших маршрутних елеваторних хабах. Запустили третю виробничу чергу на Вінницькому елеваторі, який в результаті став найбільшим в структурі агрохолдингу – сьогодні його потужності одночасного зберігання сягають 375 тис. тонн. Завершили будівництво третьої черги на Закупнянському ХПП на Хмельниччині, завдяки чому його потужності виросли до понад 300 тис. тонн. А також збудували новий елеваторний хаб на 105 тис. тонн на місці старого зерносховища на нашому елеваторному підприємстві “Переробник”, що на Київщині. Останній елеватор не маршрутний: його обслуговує наш власний парк автозерновозів”, – розповіла Світлана Нікітюк.

До 2022/23 маркетингового року у холдингу планують побудувати та реконструювати ще кілька власних маршрутних елеваторів поблизу с/г земель, які обробляють: в Хмельницькій та Вінницькій областях. Таким чином, елеваторне господарство “Епіцентр Агро” виросте до 2-2,2 млн. тонн.

“Наша стратегія націлена на будівництво маршрутних елеваторів, які здатні прискорити логістичний ланцюжок “елеватор-порт”. На більшості підприємств все робиться надзвичайно повільно. Через це виробник втрачає реальні гроші. Швидкість приймання та відвантаження зерна впливає на окупність, ефективність та прибутковість елеватора, і вона має збільшуватись”, – впевнена Світлана Нікітюк.

Перегляди: 1