Головна Новини Ринок України Експорт української плодово-ягідної продукції у 2020 році скоротився на 8%

Експорт української плодово-ягідної продукції у 2020 році скоротився на 8%

За результатами 2020 року українські експортери плодів і ягід отримали від продажів на зовнішніх ринках виручку в розмірі $238 млн., що на 8 % менше, ніж було у 2019-му рекордному році. Про це повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на інформацію Української асоціації аграрного експорту.

“Загалом минулорічний показник вартості експорту плодів і ягід став другим в історії України. Найбільші доходи надійшли від збуту заморожених плодів і ягід ($111 млн.), волоських горіхів у шкаралупі та без (98 млн.), яблук і груш ($10 млн.), при цьому спільна частка вказаних товарних груп в нашому експорті плодово-ягідної продукції становила 92%. Відзначимо, що в натуральних обсягах експорт волоських горіхів знизився з 68 тис. тонн у 2019 році до 39 тис. тонн у 2020 році, а яблук і груш, відповідно, з 54 тис. тонн до 19 тис. тонн. Хоча продажі у 2020 році на зовнішніх ринках заморожених фруктів в кількості 55 тис. тонн стали максимальними за період незалежності України”, – зазначили в асоціації

Основними покупцями українських фруктів, ягід та горіхів у 2020 році стали Польща ($57,7 млн.), Франція ($19,7 млн.), Німеччина ($17,2 млн л.), Нідерланди ($11,6 млн.), Італія ($11,5 млн.), Австрія ($11,2 млн.), Туреччина ($10,5 млн.), Чехія ($9,6 млн.), Греція ($9,5 млн.), Білорусь ($9,2 млн.). У 2020 році європейський вектор експорту для наших підприємців посилився, адже країни ЄС забезпечили 77% виручки від всього експорту плодів та ягід.

Таким чином, карантинні обмеження, які були найжорсткішими у першому півріччі минулого року в Україні та основних країнах-партнерах, призвели до суттєвого зниження обсягів експорту деяких груп плодово-ягідної продукції внаслідок ускладнення митних процедур на кордонах, скорочення перевезень морським і наземним транспортом, а також зміни попиту на основних ринках збуту.

“Попри зменшення обсягів експорту українських фруктів, ягід та горіхів, українські експортери зберегли тренд на створення стабільного експортного напрямку та постійної присутності української продукції на полицях іноземних ринків, а також змогли суттєво підвищити середній рівень експортних цін та продовжити успішно конкурувати з ключовими гравцями на світовому ринку”, – вважає голова асоціації Дмитро Крошка.