Головна Логістика Найбільшою проблемою річкової логістики є шлюзи, – Микола Горбачьов

Найбільшою проблемою річкової логістики є шлюзи, – Микола Горбачьов

Річкові перевезення зерна в Україні зростатимуть. Як передає «ПроАгро Груп», таку впевненість висловив президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов в інтерв’ю «Портам України».

«Зверніть увагу – всі компанії, які залучені до цього процесу, розширюють власний флот: і «Нібулон», і «Грейн-Трансшипмент», і «Аскет Шиппінг». Зростатиме виробництво зерна — зберігатиметься ця тенденція», – зауважив очільник УЗА.

За його словами, при збільшенні власного флоту можуть збільшити обсяг перевалки – тому експортери будують нові баржі, модернізують старі. Одна баржа, скажімо, на 4 тис. тонн, рівнозначна 200 великовантажним автомобілям або 57 вагонам. Звичайно, експортеру нею набагато вигідніше перевозити з точки зору власної логістики.

«Проблема в тому, що Дніпро не протікає, наприклад, через Львів — такі перевезення є зручними для тих регіонів, де є річкові елеватори. Ми в УЗА вважали, що хоч Дніпро і протікає лише через вісім областей, в окремі роки саме у цих восьми областях вирощують до 50 млн. тонн зернових. Тобто майже половину того, що вирощує Україна загалом. Так що, навіть якщо задіяти в мультимодальних перевезеннях тільки ці області (щоб вантажопотік із них йшов на річку, а з річки — у порти), ми знімемо величезну кількість зерна із залізниці та автотраспорту», – підкреслив Микола Горбачьов.

Але найбільша проблема, на думку президента УЗА, це шлюзи, і її доведеться якось вирішувати. Поки що вона перебуває у відкладеному режимі, оскільки потрібні дуже великі інвестиції.

«Нам ця інфраструктура дісталася від Радянського Союзу, доки у неї практично нічого не вкладено. Старі шлюзи, гідротехнічне обладнання старе. Ніхто не хоче розширювати старі, ні будувати нові. Іноді навіть забувають включити до бюджету кошти на їхню охорону», – підкреслив президент УЗА.