Головна Новини Експертна думка POSEIDON TRADEWAVES: «Лебеді різного ступеня сірості й чорноти» в сезоні 2021/22

POSEIDON TRADEWAVES: «Лебеді різного ступеня сірості й чорноти» в сезоні 2021/22

POSEIDON TRADEWAVES – нова трейдингова структура в рамках холдингу «ФРІДОМ ФАРМ Інтернешнл», яка розпочала свою діяльність в травні 2021 року і забезпечує постачання зернових, олійних культур і продуктів їх переробки з України на міжнародні ринки.

Серед ключових товарних категорій, з якими працює компанія, – рослинні олії (сира та рафінована соняшникова, ріпакова, соєва), а також шроти та макухи (соняшниковий, ріпаковий, соєвий).

POSEIDON TRADEWAVES також має виробництво бутильованої олії, що випускається під власними брендами й під Private Label (СТМ).

комерційний директор компанії
Костянтин Бугера

– Костянтине, ваша компанія почала свою діяльність в один з найскладніших сезонів для олійно-жирової галузі. Яке це – запускати проект в хаосі?

– Насправді, ідея створення нового проєкту дозріла досить давно. Чотири роки тому група однодумців з багаторічним досвідом роботи в трейдингу і величезним бажанням забезпечити весь світ якісною соняшниковою олією і шротом, почала свою співпрацю з українськими ОЕЗами, яка переросла у великий проєкт POSEIDON TRADEWAVES, і так вийшло, що саме в цей складний рік ми вирішили розширити свою присутність на ринку.

– Як би Ви могли оцінити сезон-2020/21, яким він був для ринку в цілому і для POSEIDON TRADEWAVES зокрема?

– Минулий сезон показав «що ніщо не вічне під місяцем», і старі механізми вже не працюють – ринок став гіперволатильним, і це нова реальність. Коливання торкнулися всіх сфер: попит, ціна, логістика, виконання зобов’язань. І сьогодні ми розуміємо, що до цього потрібно адаптуватися.

Для себе ми визначили, що гнучке планування, наявність плану «В» і навіть «С», швидка, оперативна реакція, прагнення оптимізувати ризики і управляти ними – ось ключ до успішної діяльності сьогодні.

– Який вид продукції є пріоритетним для POSEIDON TRADEWAVES при експорті і в які країни? Чи входить у плани компанії розширення лінійки експортованих товарів і в яких напрямках?

– POSEIDON TRADEWAVES експортує аграрну продукцію з України до країн Європи, Близького Сходу, Азіатсько-Тихоокеанського регіону та Африки (всього близько 60 країн).

У планах на найближче майбутнє – закріпити свою присутність на діючих ринках і поповнити список країн новими, збільшивши обсяг операцій як мінімум в 1,5 раза.

Крім торгівлі олією, шротом і макухою в новому сезоні плануємо великі поставки зернових культур на міжнародні ринки на різних базисах – від FCA (склад) до CIF (порт).

– Ваші очікування від нового сезону?

– Якщо урожай не буде «випалений» сонцем або «затоплений» дощем – можливо, будуть зібрані 100 млн тонн (зернові, зернобобові та олійні культури), які «пророкують» експерти.

У будь-якому випадку, думаю, що сезон буде цікавим, а ми, своєю чергою, маємо намір бути сильними гравцями, які нарощують обсяги продажів, відкривають для себе нові ринки й збільшують товарний портфель компанії.

– Експерти прогнозують досить високий урожай соняшнику в новому сезоні. Як це позначиться на ринку, на Ваш погляд? Як Ви оцінюєте перспективи врожаю нового сезону 2021/22?

– Очікуємо, що на ринку буде більше пропозицій, оскільки прогноз нового врожаю соняшнику – 16,5 млн. тонн, з яких повинні виробити понад 6,5 млн. тонн олії і більше як 6 млн. тонн шроту. Відповідно, варто очікувати, що ринок буде стабільнішим. Але, озираючись назад, в цьому не можна бути впевненим.

– Які ключові ризики трейдингу на ринку олійних і продуктів їхньої переробки в новому сезоні Ви бачите і як, на Вашу думку, можна їх уникнути?

– Припускаємо, що всі тренди 2020 року триватимуть і в новому сезоні: кліматичні «гойдалки», непередбачуваність попиту, великі коливання в обсягах закупівель імпортерів, інформаційний хаос і, звичайно ж, торгові ризики щодо невиконання зобов’язань з боку контрагентів і партнерів.

– Які фактори, на Ваш погляд, стануть ключовими для ціноутворення на українському експортному ринку рослинних олій та шротів/макухи в сезоні 2021/22?

– Незважаючи на те, що Україна – експортер №1 соняшникової олії в світі, ціна на неї сильно залежить від світових цін на альтернативні товари: пальмова, соєва, рапсова олія і нафта. Ця тенденція залишається актуальною і сьогодні, а значить ціна в новому сезоні буде формуватися на підставі балансу попиту і пропозиції, кон’юнктури суміжних ринків. («Лебеді різного ступеня сірості й чорноти»).

Згідно з прогнозом, у 2021/22 МР очікується зростання експорту соняшникового шроту на 16% (до 5,3 млн. тонн), ріпакового шроту (198 тис. тонн), при цьому експорт соєвого шроту може знизитися в порівнянні з минулим сезоном на 3% – до 465 тис. тонн. Що стосується цінової політики – коливання цін на шрот традиційно будуть залежати від динаміки цін на всю кормову групу.

– Як ви оцінюєте конкуренцію на внутрішньому і зовнішньому ринках? Які конкурентні переваги вашої компанії?

– Конкуренція завжди була, є і буде. Але специфіка нашої діяльності така, що з деякими компаніями за одними угодами ми конкуренти, а в інших випадках – партнери.

І все ж хотілося б відзначити наші переваги: багаторічний досвід роботи в трейдингу, прагнення врахувати інтереси всіх сторін і докласти максимум зусиль для оптимізації торгових взаємодій, пропонуючи кращі рішення в організації торгових процесів, логістики та фінансування.

– Ваші побажання партнерам на новий маркетинговий рік?

– Бажаємо всім гравцям ринку цікавого і продуктивного сезону. Давайте спільно будемо розвивати просування української продукції на міжнародні ринки!