Через порти «великої Одеси» в середньому за місяць експортується трохи більше, ніж 3 млн. тонн агропродукції, тоді як їхня потужність – близько 6 млн. тонн. У результаті за увесь час роботи зернового коридору експортовано 19 млн. тонн.
Про це в ефірі «Українського радіо» розповів заступник міністра агрополітики Маркіян Дмитрасевич, передає п«ПроАгро Груп» з посиланням на інформацію міністерства.
«За умови використання потужностей одеських портів на повну, ця цифра була б набагато більшою, щоб дало фінансові можливості для аграріїв профінансувати посівні та збиральні кампанії 2023 року», – підкреслив він.
За словами заступника міністра, українська сторона наполягає на тому, щоб збільшити кількість інспекторів і таким чином пришвидшити процес перевірки суден. А президент на своєму рівні піднімає питання про включення до зернової ініціативи миколаївських портів, що здешевило би логістику для українських аграріїв і забезпечило би більший вал продукції на світовому ринку зерна.
Причини штучного гальмування росією роботи зернового коридору, за словами Маркіяна Дмитрасевича, зрозумілі. Такий саботаж – спосіб рф тиснути на Україну економічно. Адже агропродукція відіграє ключову роль для вітчизняного експорту, надходження валютної виручки в країну, а отже, економіки України загалом.
«Україна – в постійних переговорах з партнерами – ООН і Туреччиною, – ми сподіваємося на результати. Але тут важлива відповідна реакція й іншого цивілізованого світу”, – акцентував Маркіян Дмитрасевич.