Минулого тижня росія завдала чергового ракетного удару по портовій інфраструктурі Одеської області, поціливши цивільне судно під прапором Ліберії. Ця атака викликала нову хвилю занепокоєння щодо безпекової ситуації у портах України.
Про це пише компанія Atria Brokers, передає «ПроАгро Груп» з посиланням на інформаці. Української зернової асоціації.
В результаті атаки, ситуація на фрахтовому ринку станом на кінець тижня була невизначеною, а зниження ставок фрахту на перевезення зерна с глибоководних портів Одеської області, яке спостерігалося впродовж минулих тижнів, припинилося.
Станом на 10 листопада, фрахт на перевезення кукурудзи хендісайзами по ключовим напрямкам залишився на рівні минулого тижня: до Ізраїлю і східного узбережжя Італії – 45-46 $/тонна, до східного Середземномор’я – 43-45 $/тонна, до середземноморського узбережжя Іспанії – 48-50 $/тонна.
Фрахт на перевезення кукурудзи панамаксами з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю також залишився без змін на рівні 60-62 $/тонна.
У річкових портах Дунаю ставки фрахту розвивались різноспрямовано. Ставки на перевезення кукурудзи коустерами 6000 тонн з портів Рені та Ізмаїл у напрямку Мармари знизилися на 2-3 $/тонна до 35-36 $/тонна, Греції – приблизно на $/тонна до 39-41 $/тонна. Фрахт до Ізраїлю виріс приблизно на 2-3 $/тонна – до 51-52 $/тонна, східного Середземномор’я – приблизно на 1-2 $/тонна до 47-48 $/тонна, до Севільї – на 1 $/тонна до 59-61 $/тонна. Ставки залишилися відносно стабільними у напрямках східного узбережжя Італії та Іспанії – 51-52 $/тонна та 55-56 $/тонна відповідно.
Суттєво знизився фрахт на перевезення агропродукції баржами на Констанцу через велику кількість доступних барж та недостатні об’єми культур. Ставки на перевезення кукурудзи знизилися на 7-8 €/тонна до 25-26 €/тонна, соняшнику – на 15-16 €/тонна до 41-42 €/тонна.