Головна Новини Світові ринки Експортна стратегія АПК: на часі диверсифікація за принципами 3D

Експортна стратегія АПК: на часі диверсифікація за принципами 3D

9

Як заявила в.о. міністра аграрної політики та продовольства України в 2019 році Ольга Трофімцева, стратегія експорту 3D – це диверсифікація за трьома напрямками: диверсифікація товарної інфраструктури, ринків збуту та суб’єктів експорту.

Про це повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на agroportal.ua.

“До 2000 р. ми вчилися виробляти. З 2000-го ефективність сектору почала динамічно зростати, ми навчилися експортувати. Наступний крок – диверсифікувати цей експорт”, -каже вона.

За словами Ольги Трофімцевої, в Україні мають бути великі гравці, які на сотнях тисяч гектарів вирощують та експортують кукурудзу, пшеницю, соняшник, тим самим створюючи економічну подушку безпеки з точки зору валютних надходжень. Водночас, слід підтримати середніх і малих сімейних фермерів, які конкурентні в інших галузях -виноградарстві, горіхівництві, козівництві, вівчарстві.

“Інші сектори, в яких варто диверсифікуватися, – високотехнологічне виробництво, як-от отримання екстрагованого білка з кукурудзи, органічних інгредієнтів для переробної галузі. І звісно – напрямок ag-tech, в якому вже успішно працюють українські компанії.

Диверсифікація на різних точках зростання, розвиток високотехнологічного виробництва, переробної галузі допоможе Україні знайти своє місце в створенні ланцюгів доданої вартості у світі. Не варто концентруватися на якихось одних ринках збуту, в тому числі, країнах Європейського союзу”, – вважає Ольга Трофімцева.

Вона наголошує, що АПК – один із шести секторів української економіки, які мають найбільші можливості для експорту. Сьогодні він дає 44% валютних надходжень, або $22,2 млрд за підсумками минулого року. І це тільки початок історії.