Головна Новини Світові ринки Неприємна тенденція для молочарів

Неприємна тенденція для молочарів

10

Падіння показника умовної прибутковості виробництва молока (УМІ) продовжується вже п’ять місяців поспіль, тому тенденція для молочників неприємна і майже весь запас переваги в прибутковості, отриманий в середині 2019 року, зараз вже використаний. УМІ – це відношення ціни на сире молоко першого ґатунку до вартості концентрованого кормового раціону в комерційних господарствах.

“Перший квартал 2020 року для професійних виробників молока був найприбутковіший за останні шість років, але прибутки молочних фермерів падають вже п’ять місяців поспіль. Показник умовної прибутковості виробництва молока в січні-березні 2020 року був на 16,7% вищим, ніж за той же період попереднього року і на 12,7% вищим, ніж в середньому за перші квартали попередніх 8 років”, – цитує слова економіста інвестиційного центру Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (FAO) Андрія Ярмака “ПроАгро Груп” з посиланням на agravery.com.

“Абсолютне значення УМІ аналізувати немає сенсу – воно ні про що не говорить, а ось динаміка УМІ дуже чітко показує зміни в прибутковості виробництва молока безвідносно інфляції та девальвації, адже ці два важливих фактори враховані в рівнянні через зміну цін кормів та молока. При цьому, в залежності від змін в рівнях ефективності, в окремих господарствах УМІ може зростати швидше або повільніше”, – стверджує економіст.

На думку Андрія Ярмака, в квітні відбудеться різке зниження прибутковості виробництва молока. З одного боку впадуть ціни на сире молоко, тому що попит на продукти падає по всьому світу, в той час як молоко продовжує вироблятися, так само як і молочні продукти. “З іншого боку, корми в гривні, поки що, дорожчають, але за рахунок девальвації, переважно. Світовий же попит на них падає”, – підкреслює фахівець.

Він зазначає, що очевидно Україну чекає провал попиту в 2020 році. Молоко тісно прив’язано до цін на нафту. А тут ще й фактор закриття HoReCa по всьому світу. Отже, більш за все, молочний ринок очікує глобальна криза, і постраждає найбільше саме жир – падіння на жирні продукти буде більшим, ніж на білкові.