Україною відпрацьовано і забезпечено стабільну роботу логістичних маршрутів відправлення зернових вантажів через порти Дунаю. Про це заявили в Одеській обласній військовій адміністрації, передає «ПроАгро Груп».
Зазначається, що війна створила можливості для зростання у трьох портів у гирлі Дунаю – Ізмаїльського, Ренійського та Усть-Дунайського. Певний період це були єдині три порти з 13, які змогли повноцінно працювати. У мирний час на них припадало трохи менше ніж 5% експорту.
«Зазначу, що переробка вантажів через дунайські порти – Рені, Ізмаїл, Кілія зросла більше ніж у 2,6 рази, у тому числі експорт у 3,2 рази. За 8 місяців 2022 року портами Дунаю перевалено 3,4 млн. тонн зернових», – повідомив начальник Одеської ОВА Максим Марченко.
Окрім цього відкрито рух каналом гирла Бистре суднового ходу з річки Дунай до Чорного моря. Станом на сьогодні 180 торговельних суден з українською аграрною продукцією пройшли каналом гирла Бистре (337 разом із Сулінським каналом).
Також відновлено залізничне сполучення з Республікою Молдова, а саме відкрито оновлену залізничну ділянку Березине (Україна) – Басарабяска (Молдова) протяжністю 20,9 км, яка не працювала понад 20 років. Відновлення цього маршруту стало життєво необхідним на тлі постійних атак мосту через Дністровський лиман російськими окупантами.
«Відтепер маємо альтернативу – головний залізничний маршрут для сполучення Одеси та Дунайських портів – «Рені» та «Ізмаїл» надійно підключений до залізничного сполучення. Розраховуємо, об’єм вантажоперевезень складе 10 млн. тонн на рік», – підкреслив Марченко.