5 вересня у Києві пройшла III щорічна конференція “Агромаркетинг-2018”

    5 вересня 2018 р. в Admiral Hall на Хрещатику відбулася III щорічна конференція “Агромаркетинг-2018”, з її трьома блоками: “Роль бренду та продукції з доданою вартістю для АПК”, “Просування продукції АПК на зовнішніх ринках збуту” та Роль E-commerce та IT в аграрному маркетингу.

    Спікери піднімали питання про комплексне використання інструментів аграрного маркетингу, що є must have для сучасного виробника. Ефективний маркетинг, це саме те, що визначає комерційний успіх учасників аграрного ринку. Так, спікер конференції Богдан Шаповал, директор Ради з питань експорту продовольства розповів про ОСОБЛИВОСТІ В2В ТА В2С МАРКЕТИНГУ: Business to business – B2B (організація закритих продаж, ціль яких є продавати об”єм кільком клієнтам) та Business to customer – B2C (споживачі, відкриті продажі, ціль яких привабити велику кількість покупців). Звичайно ж мова зачепила питання виходу на експорт. Спікер рекомендує користуватися способом B2B і при цьому не ігнорувати важливості роботи з Вашими дистриб’юторами. Їх необхідно навчити правильно продавати Ваш продукт, з розумінням і заохочуванням. Необхідно розуміти Вашого кінцевого споживача і відповідно розуміти, яким має бути Ваш кінцевий продукт, враховуючи ряд необхідних пунктів (пакування, лояльність, робота над брендом).

    Юрій Ковальчук, директор бренд-маркетингової компанії POLARIS виступив розкрив тему “СПЕЦИФІКА БРЕНДУВАННЯ ТА РЕБРЕНДИНГУ НА ПРОДОВОЛЬЧОМУ РИНКУ. Прикладом послугувала молочна компанія “Галичина”, з якою Polaris мав успішний проект по ребрендингу. Його виступ почався гучною заявою – “Бренд Вам ніхто не створить, так, лише Ви самі можете це зробити”. На прикладі з “Галичиною”, його рембрендинг базувався на оновленні зовнішньої упаковки, логотипу та слогану з натяком на георозташування – “Галичина” – родом з Карпат. І вже сам слоган здатний породити безліч асоціацій, адже Карпати – це щось рідне, красиве, бажане і чисте. Усі спікери погодились з одним, що самостійно реалізувати ребрендинг неможливо і практика багатьох компаній справитися з такою задачею свідчить тому доказом. Модератор блоку доповнив, що може погодитися з тим, що це реально, але лише теоретично. На практиці так не працює.

    Корисну пораду щодо агромаркетингу висловив і Павло Горбачов, заступник директора з розвитку ТД “СОЄВИЙ ВІК“. З власного досвіду зробив важливий висновок – стратегія торговельна та стратегія розвитку бренду ні в якому разі не повинна змішуватись. Дуже важливо розрізняти ці два напрямки і тоді буде порядок і легко буде бачити усі робочі процеси.

    Олександр Жемойд, генерального директора Директорату стратегічного планування МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ виступив з темою “ВІДКРИТТЯ НОВИХ РИНКІВ ЗБУТУ ДЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ АПК“. Розповів він про те, що Міністерство робить дуже багато для відкриття нових ринків збуту для України. І вже багато, де в світі на українську продукцію дуже чекають. Цінуються перед усім і фрукти й овочі, а також молочна продукція. Так, ми вже досить скоро почуємо про В’єтнам, як нового торгівельного партнера України.

    Михайло Малков, координатор програми розвитку ФАО В УКРАЇНІ виступив з темою “ПАРТНЕРСТВО ДЕРЖАВНОГО ТА ПРИВАТНОГО СЕКТОРУ В АПК: ПИТАННЯ ПРОДОВОЛЬЧОЇ БЕЗПЕКИ ТА БЕЗПЕКИ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ”. Він більше говорив про ринок з Корею, чим ми їм цікаві? Перед усім їх цікавлять наші овочі та фрукти. З молочкою питання трохи складніше, бо для них відкриті інші пільгові ринки, які являються більш вигідними.

    Олег Мирошніченко, консультант з питань експорту на міжнародні ринки; автор двох онлайн-курсів з експорту на освітній платформі Ed-era говорив про “ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТИ ЕКСПОРТЕРА: БАЗИ ДАНИХ РЕГУЛЯТОРНИХ ВИМОГ ТА СТАТИСТИКИ”. Учасники конференції мали можливість познайомитись з рядом онлайн-інструментів, дуже важливих для аграріїв, які прагнуть ефективно вийти на експорт. Під час свого виступ, спікер пригадав та детально познайомив присутніх з роботою таких ресурсів: TradeHelpdesk, Sustainability Map, TradeMap та Eurostat.

    Олександр Рись, директор з розвитку SENDPULSE ділився досвідом про “EMAIL МАРКЕТИНГ: ЯК ПРАЦЮВАТИ З ЦИМ ІНСТРУМЕНТОМ АГРАРІЯМ”. Для чого потрібні EMAIL-розсилки? Ними можна ефективно залатувати дірки у воронках продажів, для внутрішніх комунікацій, для збору контактів, для забезпечення ефективної лояльності по відношенню до своїх клієнтів, збору та формування бази даних. Як би там не було, варто запам’ятати – розсилки працюють, якщо їх грамотно використовувати. Не варто ними зловживати, а їх автоматизація є обґрунтованою та виправданою.

    Самір Салманов, керівник проекту AGROSPHERA розповідав про корисний інструмент розвитку свого бізнесу – “YOUTUBE” Свій виступ спікер почав з цікавого дослідження про те, що через 72 години після сприйняття інформації у людській пам’яті лишається 10 відсотків голосової пам’яті, 20 відсотків візуальної і 65 відсотків якщо інформація об’єднувала в собі візуальноаудіо пам”ять. В цьому сенсі найефективніше запам’ятовуватись своїй публіці саме через відео. А найкращим інструментом популяризувати такі відео на сьогоднішній день виступає YOUTUBE. В рамках цієї доповіді у учасників конференції виникли ряд запитань щодо того, що ж вигідніше: Фейсбук, який розвиває свій відеоконтент чи Ютуб-канал? “Це в залежності від того яку мету ви переслідуєте. Фейсбук вигідніший для комунікації, а Ютуб для презентації себе і своїх ідей на якісному високому рівні” – відповів Самір Салманов.

    Ярослав Мовчун, власник ЯГІДНА ФЕРМА “ОЗЕРЯНА” висвітлив тему “ЯГІДНИЙ БІЗНЕС + E-COMMERCE: ЯК ВИЖИТИ НЕВЕЛИКИМ ФЕРМЕРАМ”. Як невеликому фермеру досягти неочікуваного успіху використовуючи соціальні мережі? Так вийшло, що цільова аудиторія ягідників найбільше представлена в Фейсбуці, тому зосереджувалась Ягідна ферма саме там. Головне правило для успішного ведення соціальної мережі – це бути щирим і відкритим. Люди хочуть бачити правду, бачити увесь шлях до успіху разом з його труднощами. Через соц.мережі можна і необхідно транслювати свою лояльність до потенційних споживачів. Така проста річ, як транспортування своєї продукції до замовника дає цілий ряд переваг. По-перше, Ви транслюєте свою лояльність, а по-друге, вивчаєте свою цільову аудиторію. “Ми використовуємо і інші джерела саморекламування: Інстаграм та Ютуб-канал, Телеграм, та для себе визначили пріоритетність на Фейсбук”, – завершив висновком свою промову Ярослав.

    Перегляди: 0