Головна Новини Новини компаній Альянс Starbucks і Nestle

Альянс Starbucks і Nestle

Швейцарська компанія Nestle, яка є найбільшою в світі компанія з виробництва продуктів харчування та напоїв, заплатить Starbucks Corp 7,15 млрд доларів США за ексклюзивні права продавати упаковані каву та чай Starbucks в усьому світі, використовуючи системи дистрибуції преміум-бренду Nestle. Про це повідомила агенція Thomson Reuters.

Угода, оприлюднена в понеділок, може збільшити обсяги обороту Starbucks на більш ніж 2 мільярди доларів з продажу пакетованої кави Starbucks, чаю Teavana та інших продуктів через продуктові магазини та інші точки роздрібного продажу, зокрема в Китаї. Альянс, який буде укладено на основі ліцензійного договору, дозволить Starbucks зосередити увагу на покращенні свого основного бізнесу в США, де зростання потоку покупців сповільнилось на тлі посилення конкуренції з мережами швидкого харчування та висококласними кав”ярнями. Водночас, в Китаї швидко збільшується кількість конкурентів Starbucks, що й стимулювало компанію до прийняття цього рішення.

“Starbucks” заявила, що використовуватиме виручку, отриману від ліцензійної угоди, для збільшення планового викупу акцій з вже викуплених на суму 15 млрд до 20 млрд доларів США відповідно. Представник Starbucks заявив, що викуп акцій збільшить розмір дивідендів до 2021 року.

Угода також включає в себе кавові капсули фірми Starbucks для кавоварок “Nespresso” та “Dolce Gusto”, що дасть змогу компанії Nestle продавати альтернативи від інших постачальників, даючи таким чином вибір власним покупцям і залишаючи виручку собі. Компанія Nestle очікує, що альянс дасть можливість збільшити їх власні прибутки до 2019 року.

Крім, вартості ліцензії, Starbucks отримуватиме відсоток від продажу товарів і роялті. “Цей глобальний кавовий альянс доставить продукцію Starbucks до будинків мільйонів людей у всьому світі за рахунок охоплення та репутації компанії Nestle”, – заявив генеральний директор Starbucks Кевін Джонсон, який назвав угоду підсиленням фірми. “Це зайняло б багато років і капіталу, щоб побудувати власну дистриб’юторську систему поза межами США”, – заявив керівник логістично-торгівельного підрозділу “Starbucks” Джон Калвер.

Генеральний директор компанії Nestle Марк Шнайдер зробив каву стратегічним пріоритетом і намагається переконати акціонерів. “Це все для зростання”, – сказав Шнайдер в своєму зверненні до акціонерів. Він очікує, що альянс посилить Nestle у Північній Америці і допоможе Starbucks у Китаї, що є другим за величиною ринком Nestle. Аналітики погодилися, що альянс дасть змогу зміцнити позиції компанії Nestle як найбільшої в світі кавової компанії у швидкозмінному зовнішньому середовищі. Rival JAB Holdings, приватна інвестиційна фірма сім”ї-мільйонера з Європи Рейманн, зменшила розрив з Nestle в зв’язку з нещодавніми серіями придбань: Peet”s Coffee & Tea і Keurig Green Mountain.

Після оголошення акції Nestle зросли приблизно на 1,6% відсотка у Швейцарії, тоді як акції Starbucks знизились на 0,4% до 57,45 долара США.

Угода посилить позиції компанії Nestle у Сполучених Штатах, де вона займає п”яте місце з менш ніж 5% ринку, Starbucks має 14% ринку, як повідомляє Euromonitor International. Зростають і інші великі гравці, в тому числі італійська Lavazza, яка зараз є третьою у світі. У минулому році генеральний директор компанії Nestle Марк Шнейдер назвав каву привабливою для інвестицій. У листопаді Nestle придбала в Техасі Chameleon Cold-Brew та отримала пакет акцій Blue Coffee Bottle, невеликого кафе-ресторану преміум класу, у вересні.

Компанія Starbucks, яка у квітні повідомила про глобальне зниження потоку клієнтів до кафе, оптимізувала власний бізнес. Компанія продала свій бренд Tazo чаю компанії Unilever за 384 мільйони доларів і закрила неефективні роздрібні магазини Teavana. Starbucks планує відкрити 1000 магазинів висококласного Starbucks Reserve та кілька фірм-виробників кавових компаній Roastry.