Агентство Food&Agri оприлюднило результати власного дослідження щодо обсягів перевалених вантажів річковими терміналами України в 2019 році.
Про це повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на foodagri.in.ua.
Згідно з даними Food&Agri, перша десятка річкових терміналів України 2019 року за обсягом перевалки виглядає наступним чином:
1) Перевантажувальний термінал для перевалки зернових та олійних вантажів, м. Миколаїв (“Нібулон”) – 3,284 млн тонн
2) Київський річковий порт – 2,2 млн тонн
3) Запорізький річковий порт (“Укррічфлот”) – 1,6 млн. тонн
4) Миколаївський річковий порт (“Укррічфлот”) – 1,2 млн. тонн
5) Дніпропетровський річковий порт (“Укррічфлот”) – 1 млн. тонн
6) Херсонський річковий порт (“Укррічфлот”) – 600 тис. тонн
7) Філія “Вознесенська” (“Нібулон”) – 556,9 тис. тонн
8) Кременчуцький річковий порт – 487 тис. тонн
9) Філія “Козацька” (“Нібулон”) – 408,6 тис. тонн
10) “Максігрейн”, м.Херсон – 354,4 тис. тонн
У дослідженні йдеться про те, що 27 річкових терміналів, розташованих на Дніпрі та Південному Бугу у минулому році перевалили 14,4 млн тонн вантажів, що на 17,7% більше, ніж у 2018 році. Термінали компаній “Нібулон” та “Укррічфлот” все ще домінують – сумарно їхня частка становить понад 75%, проте найвищу динаміку росту демонструють так звані “оператори другої ліги”.
Торік термінали, які не належать найбільшим гравцям, збільшили перевалку порівняно з 2018 роком на 60%. Кількість нових гравців на ринку річкових перевезень щороку зростає.
Упродовж останніх кількох років спостерігається поява нових гравців, які роблять інвестиції у річкову інфраструктуру. Є серед них як всесвітньовідомі бренди (наприклад, СOFCO), так і ті, які з’явилися нещодавно, але змогли вже стати відомими на ринку (як “Грейн-Трансшипмент”).
За останні п’ять років обсяги вантажів, що перевозяться Дніпром потроїлись – з 4 до маже 12 млн тонн. Одним з головних драйверів такого зростання є агропродукція. Наприклад, у минулому 2019 році перевезення Дніпром зерна виросло на 54%. Тож можливості річкових перевезень дуже цікавлять трейдерів та агровиробників, і нові річкові термінали активно ловлять цю сприятливу коньюктуру. Прогнозується, що вже за результатами наступного року домінування “Нібулону” і “Укррічфлоту” в першій десятці найбільших терміналів не виглядатиме настільки тотально. Відразу три-чотири термінали інших компаній, що демонструють двократні темпи зростання, можуть увірватись у першу “десятку”.