На думку Оксани Руженкової, виконавчого директора Української асоціації виробників картоплі, виробники не зможуть продати весь вирощений обсяг молодої картоплі.
Про це повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на ukranews.com.
За її словами, через перевиробництво молодої картоплі в поточному році у разі проблем з реалізацією на ринках виробники можуть залишати його на полях.
“Багато аграріїв розширили площі під цією культурою з 5-10 га у минулому році до 100 га в поточному із-за гарної ціни в 2019/20 маркетинговому році в період збуту. Підозрюємо, що в кінці травня – на початку червня картоплю будуть залишати на полях. Виробники не зможуть продати весь вирощений обсяг, оскільки якість картоплі у новачків не буде відповідати вимогам супермаркетів”, – каже Оксана Руженкова.
Багато сподівалися заробити на Великдень, коли б картопля коштувала 60−80 грн/кг, але ніхто не очікував введення карантину. На даний момент вартість української молодої картоплі в магазинах становить 30−45 грн/кг проти 18 грн/кг за єгипетську, яку реалізують під виглядом молодої, і 24 грн/кг за азербайджанську, яка за фактом є реекспортованою російською, оскільки у період карантину були проблеми з логістикою і транспортуванням продукції на великі відстані.
“У березні 2019 року припинив діяти ДСТУ на столову картоплю, а восени 2018 року Україна імплементувала новий стандарт ООН, який вимагає від виробників, щоб при реалізації картоплі в супермаркет вона була митою, а частка бракованої становила не більше 5%. В Україні всього 3 овочевих заводи, що спеціалізуються на мийці овочів”, – додає Оксана Руженкова.
За словами фахівця, на даний момент Україна не експортує молоду картоплю, яку раніше в основному купували Білорусь і Росія. “Можливість поставок в Митний Союз була обмежена в 2017 році єдиними карантинними правилами, за кілька років механізм ділянок, вільних від карантинних організмів, освоїли близько 10 підприємств, тому конкурувати на білоруському ринку з російською картоплею Україна більше не може із-за тривалості проходження процедури створення вільних ділянок. Також, за інформацією представників селекційних компаній, вони збільшили продажі насіння в кілька разів і переважно ранніх сортів. Відповідно, робити прогноз про обсяги та рівні продажів середньої і пізньої картоплі ще рано.