Комітет Верховної ради з питань економічного розвитку звернувся до уряду з проханням ухвалити рішення щодо зниження портових зборів для підвищення конкурентоздатності українських портів.
Як повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на rbc.ua, раніше представники провідних галузей економіки наголошували, що українські порти втрачають конкурентоздатність через високі портові збори та пропонували знизити їх щонайменше на 20%.
Зокрема, вони зазначали, що послуги українських портів у два-чотири рази дорожче китайських, бразильських, румунських та ін. Так, вартість заходу суден типу handymax в порт “Південний” у два рази вище, ніж в середньому в портах Чорного моря, і майже в три-чотири рази вище, ніж в таких портах-конкурентах, як Хей-Поінт в Австралії, Ванкувер в Канаді, Тубарао в Бразилії.
За оцінкою експертів World Bank Group, потенціал зниження портових зборів на 2017 рік становив 63%. З 1 січня 2018 року відбулося їх зниження на 20%. Це дозволило в період 2018-2019 рр. наростити вантажообіг в українських портах в середньому на 21%, а в окремих випадках – ще вище (зокрема, в ДП “МТП Южний” – на 29%, в ДП “МТП Миколаївський” – на 42%).
Окрім того, зниження портових зборів сприятиме зміцненню позицій українських експортерів на світових ринках, адже логістичні видатки складають суттєву частку в ціні їх продукції.