Головна Новини Ринок України У цьому році бізнес удвічі частіше скаржиться на блокування реєстрації податкових накладних

У цьому році бізнес удвічі частіше скаржиться на блокування реєстрації податкових накладних

60

Кількість скарг бізнесу на блокування реєстрації податкових накладних зростає шостий квартал поспіль і за підсумками другого кварталу 2020 року збільшилась майже на третину порівняно з першим кварталом 2020 року і вдвічі порівняно з другим кварталом 2019 року – до 138 звернень.

“Хоча кількість скарг навіть не наблизилася до пікового сплеску, який спостерігався в четвертому кварталі 2017 року, Рада бізнес-омбудсмена не може ігнорувати, що ця категорія звернень продовжує зростати вже шостий квартал поспіль”, – цитує слова Марчіна Свєнчіцкі, бізнес-омбудсмена, “ПроАгро Груп” з посиланням на interfax.com.ua.

У Раді бізнес-омбудсмена зауважують, Державна податкова служба часто ігнорує вимогу детально обґрунтовувати, чому той чи інший платник податків був віднесений до категорії ризикових в системі реєстрації податкових накладних. “Податкові органи часто не обґрунтовують досить детально, хоча повинні, особливо, згідно з новим регулювання з 1 лютого 2020 року, чому вони вважають когось „ризиковим“”, – наголошують у Раді. За словами Марчіна Свєнчіцкі, “класичні” скарги на блокування податкових накладних заміщуються зверненнями бізнесу з проханням посприяти у виконанні судових рішень щодо реєстрації податкових накладних. Це пояснюється тим, що на даний момент завершилися судові процеси по тисячам податкових накладних, які були заблоковані в 2017/8 роках. Більшість судових рішень в цій категорії справ приймаються на користь платників податків.

“Ще більш чітко простежується зростання кількості скарг, в яких бізнес оскаржує своє включення в перелік ризикових платників, що, в свою чергу, є підставою для блокування накладної. Станом на лютий 2020 року перелік містив 24,7 тис. платників податків”, – додає бізнес-омбудсмен. У Раді підкреслюють, що перелік ризикових платників податків формується недостатньо прозоро і не завжди застосовується за призначенням. Рада бізнес-омбудсмена направляла свої рекомендації до Державної податкової служби щодо вирішення цих проблем, проте більшість з них були відхилені.