Компанія Alebor Group знизила темпи вивозу зерна зі своїх елеваторів в Одеській, Вінницькій та Черкаській областях через дорогу залізничну логістику. Наприклад, доставка зерна в порт з Вороновицького елеватора обходиться в 1250 грн за тонну.
Про це розповів генеральний директор елеваторного напрямку Групи компаній «Alebor Group» Олексій Цуркан, передає «ПроАгро Груп» з посиланням на Elevatorist.com.
«В жовтні, коли відкрилася глибока вода і пішли кораблі, якась модель бізнесу ще була при тарифах на залізниці, які були до Prozorro. Ми могли їхати за 750 гривень, і це рахувалося. Ми навіть взяли квоту на «Укрелеваторпромі» в 30 тис. тонн, і навіть благополучно відвантажили один корабель. Але коли в листопаді включили гру в Prozorro, все це згорнулося в нуль. Від квоти ми відмовилися, вагони нікуди не поїхали», — розповів Олексій Цуркан.
За його словами, зараз відсутня бізнес-модель для роботи елеваторів: зерно сухе і чисте, а фермери не сіяли багато кукурудзи через низькі ціни на неї. Проте найбільше на ситуацію вплинула дорога залізнична логістика, яка виключила зерносховища з процесу експорту зерна.
«У нас з Вороновиці вискакує тариф 1250 грн. на тонні зерна, якщо везти в порт. А до елеватора ще доїхати треба, ще гривень 200 витратити. Залізниця виходить практично 1,5 тис. грн. в порівнянні з машиною за 1 тис. грн. Тобто, машині треба завантажитися у фермера і приїхати в порт. Елеватор тут не при чому. На фоні цього ми звільняємо людей, лишаємо одну зміну на чергування», — зазначив генеральний директор елеваторного напрямку.