Через карантинні обмеження в молочному секторі по усьому світу основна ставка робилася на національного споживача та дотування з боку держави. Але, як виявилось, для України це два слабких місця.
Про це йдеться у підсумковому річному звіті аналітичного відділу Асоціації виробників молока, повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на інформацію АВМ.
Так, у 2020 році Україна втратила звання нетто-експортера у зовнішній торгівлі молочними продуктами: від’ємне зовнішньоторговельне сальдо склало $77,6 млн. Цьому сприяло різке зростання імпорту кисломолочної продукції та сирів, що можна наочно спостерігати на полицях супермаркетів: вони завалені дешевими імпортними йогуртами, вершками та сиром.
Кисломолочних продуктів минулого року з-за кордону було поставлено на суму $14 млн. або +54,8% у порівнянні з 2019 роком, сирів відповідно — на $210,5 млн. або +93,3%.
Натомість експорт по основних молочних групах знизився в межах 9–40%, а саме:
- молока та вершків незгущених знизилися на 21,3% — до $12 млн.;
- згущеного молока — на 27,5% до $55,7 млн.;
- вершкового масла — на 36,5% до $49 млн.
Приріст експорту відзначено лише по сироватці — плюс 21,5%, до $22,3 млн. Через привабливі ціни на світовому ринку експорт казеїну у грошовому вираженні торік зріс на 161,8%, що принесло Україні $38 млн.
Загалом експорт молочних продуктів у 2020-му році скоротився на 17,3% – до $226,6 млн., а імпорт зріс на 99,9% — до $304,2 млн. дол. або на 113% у натуральному виразі.
Поряд зі скороченням поголів’я корів та виробництва молока, це свідчить про те, що вітчизняна молочна галузь продовжує заглиблення в молочну кризу, зазначили в АВМ.