Головна Війна проти України На кордоні з Польщею застрягли понад тисячу вагонів із зерном

На кордоні з Польщею застрягли понад тисячу вагонів із зерном

На заході України біля головного залізничного прикордонного переходу з Польщею у селі Ізов застрягли близько 1100 вагонів із зерном. Це лише частина з 24 190 вагонів із різними товарами на експорт, включаючи рослинну олію, залізну руду, метали, хімікати та вугілля, які чекали на перетин західного кордону України станом на вівторок, 5 березня, згідно з даними державної «Укрзалізниці».

Про це повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на публікацію агентства Reuters.

«Україна, один із найбільших світових експортерів зерна, до війни експортувала 98% своїх зернових через Чорне море. Лише частина експорту перевозилася залізницею, де транспортні витрати вищі. Зараз, коли всі морські порти блоковані,  країна намагається експортувати своє зерно та інші товари суходолом, однак цим зусиллям заважають логістичні проблеми та бюрократія, кажуть представники галузі та торговці сировиною», – йдеться в статті.

Однією з проблем на залізниці є різна ширина колій, яка використовується в Україні та сусідніх країнах, таких як Польща. Українська залізнична мережа використовує колію завширшки близько 1,5 метра, яка десь на 10 сантиметрів більше колій в більшості країн Європи. Працівникам залізниці доводиться піднімати вагони домкратом і вручну змінювати шасі на польські колії, розповів заступник директора комерційного департаменту «Укрзалізниці» Валерій Ткачов. Крім того, є можливість вивантажити зерно з українських вагонів і пересипати його в польські, але цей процес, який займає до півгодини на вагон.

Ткачов повідомив, що зараз кордон поблизу Ізова перетинають до 500 вагонів на день. «Укрзалізниця» працює над збільшенням пропускної спроможності до 1100 вагонів зерна щодоби. Для цього державний перевізник наймає більше людей та закуповує обладнання, переводить персонал з пасажирських на вантажні перевезення, а також працює над усуненням митних перешкод.

«Ми працюємо над тим, щоб пришвидшити цей процес… зменшити кількість та тривалість перевірок вагонів, а також кількість документів», – сказав він.