Головна Економіка і аграрна політика На зміну логістики зерна в Україні вплинула війна, – Микола Сольський

На зміну логістики зерна в Україні вплинула війна, – Микола Сольський

Українські порти не працюють на повну потужність через військову агресію росії. Тому для експорту українського зерна доводиться шукати альтернативні логістичні шляхи, в тому числі, й через Польщу. 

На цьому наголосив міністр агрополітики України Микола Сольський, коментуючи відставку свого польського колеги Генрика Ковальчика, передає «ПроАгро Груп»  з посиланням на інформацію міністерства.

«Польща є і залишатиметься нашим великим другом і надійним партнером, це одна з країн, яка першою прийшла нам на допомогу і робить все можливе, а часом і неможливе, щоб ми вистояли. Країна-агресор створила проблеми як для виробників –  українських та, наприклад, польських, так і для споживачів, не лише в нас, а й у Європі чи Африці. І одна з головних проблем – це блокування морських шляхів експорту українського зерна», – зазначив міністр.

За словами Сольського, росія продовжує штучно стримувати експорт українського зерна морем, гальмуючи проведення інспекцій суден у Босфорі. Якби Україна могла відправляти в декілька разів більше кораблів на добу, відповідно, потік автомобільних перевезень українського зерна країнами Європи міг би зменшитися. Для українського фермера експорт морем дешевший, а отже – вигідніший.

«Майже рік тому Єврокомісія впровадила ініціативу «Шляхи Солідарності» для налагодження альтернативних маршрутів експорту української агропродукції та імпорту товарів першої необхідності в умовах блокади морських портів. Це була шалена підтримка з боку Європи, в тому числі, Польщі, і це рішення дало змогу захистити критичні інтереси українських фермерів. Ми за здорову конкуренцію і розуміємо, що союзникам має бути комфортно співпрацювати. На жаль, війна внесла свої корективи, на щастя, поляки це розуміють», – підсумував Микола Сольський.

Перегляди: 5