Після заяв росії про вихід із «зернової угоди» очікувано, що перевезення зерна через західні прикордонні переходи залізницею знову активізується. «Укрзалізниця» на сьогодні більш підготовлена до такого розвитку подій, ніж були у березні-квітні.
Про це розповів заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов, повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на Latifundist.com.
За його словами, останнім часом перевантажувальні термінали на західних прикордонних переходах працювали не на повну потужність.
«Якщо, наприклад, у березні поточного року ми спочатку передавали на кордоні приблизно 200 вагонів з зерном за добу, то вже у липні збільшили передачу до 560-580 вагонів. І це завдяки збільшенню кількості перевантажувальних терміналів на кордоні і активній роботі представників аграрного бізнесу. А потім у серпні-вересні, коли зернова угода запрацювала, вагонопотік у бік західного кордону скоротився, а добова передача зерна складала приблизно 500-520 вагонів. Значна частина зерна почала експортуватися через морські порти України», – зауважив експерт.
Наразі працює 13 вантажних прикордонних переходи з 5 сусідніми країнами, розповів Валерій Ткачов. Але УЗ має плани по збільшенню кількості прикордонних переходів, а саме вже завершуються процедури по відкриттю додаткового переходу з Молдовою Березине-Басарабяска.
«На початку жовтня у нас відбулася зустріч із представниками молдовської сторони, де ми домовилися упродовж місяця-півтора організувати спільний контрольний пункт пропуску на молдовській стації Басарабяска. Готуємо через 1-2 місяці відкриття ще додаткові вантажні переходи Рава-Руська – Гребенне (по колії 1435 мм) й додаткові переходи Старжава-Кросценко (Польща) та Ділове-Валя-Вішеулуй (Румунія)», – зазначив експерт.
За його словами, навіть наявні прикордонні переходи задіяні не на повну потужність. Тому залізниця закликає бізнес максимально використовувати всі наявні пункти пропуску та наявну пропускну спроможність стиків.
«На жаль, бізнес нерівномірно використовує наявні прикордонні переходи та концентрується тільки на окремих переходах. Шукайте інформацію, вивчайте і їдьте на якомога більшу кількість переходів. Зі свого боку УЗ планує продовжити надавати усю необхідну інформацію експортерам», – наголосив Валерій Ткачов.