Незаконна російська військова агресія призвела до фактичного закриття портів, через які Україна експортує сільськогосподарську продукцію споживачам у світі. Це не тільки українська проблема, доля українського зерна на світовому ринку складає 11%, доля соняшникової олії – 55%. Кожна десята буханка хліба у світі спечена з українського зерна. Війна проти України загрожує всьому світу перебоями з продовольством.
Задля запобігання світовій продуктовій кризі та порятунку українського експорту АТ «Укрзалізниця» готова терміново організувати доставку сільськогосподарської продукції залізничним транспортом. Про це повідомив на своїй сторінці у Facebook заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов, передає «ПроАгро Груп».
«Вже зараз опрацьовується логістика доставки зерна до кордону з Румунією, Угорщиною, Словаччиною та Польщею, звідки збіжжя буде доставлено до портів та логістичних хабів Європейських держав», – поінформував він.
Зокрема команда «Укрзалізниці» опрацьовує логістичні шляхи, які уможливлять доставку зерна через такі переходи:
У напрямку Румунії:
- станція Рені (пропускна здатність 87 вагонів на добу)
- станція Джурджулешти (пропускна здатність 5 вагонів на добу)
- станція Ізмаїл (пропускна здатність 18 вагонів на добу)
- станція Вадул-Сірет (пропускна здатність 40 вагонів на добу)
У напрямку Польщі:
- станція Мацеїв (пропускна здатність 20 вагонів на добу)
- станція Мостиська-2 (пропускна здатність 25 вагонів на добу)
У напрямку Угорщини:
- станція Батьово (пропускна здатність 17 вагонів на добу)
У напрямку Угорщини та Словаччини:
- станція Чоп (пропускна здатність 20 вагонів на добу)
- станція Мукачево (пропускна здатність 10 вагонів на добу)
- станція Есень (пропускна здатність 30 вагонів на добу)