Протягом минулого тижня 18 суден експортували 664 тис. тонн продовольства з портів «великої Одеси». Це на третину менше обсягів експорту, ніж тижнем раніше, повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на допис на сторінці Міністерства інфраструктури у Facebook.
Зокрема, 60 тис. тонн пшениці відправлено до Кенії, 56 тис. тонн – до Бангладешу, 60 тис. тонн української олії – до Індії.
«Зберігається критично низький показник виходу суден з портів – 2,5 судна на добу. Це показник, який був ще на початку роботи «зернової ініціативи», коли обсяги експорту були незначні. Водночас кількість суден, які проходять інспекцію в Босфорі й отримують дозвіл рухатися під завантаження в українські порти, також не перевищує 3-х суден на добу», – зазначили в міністерстві.
В Босфорі російська сторона в СКЦ продовжує блокувати реалізацію ініціативи та штучно збільшувати чергу з суден. Станом на 30 січня 117 суден очікували на проведення інспекції в територіальних водах Туреччини (92 – на захід в порти під завантаження, а 25 – вже з агропродукцією). За минулий тиждень відбулось тільки 20 інспекцій при мінімально необхідних 84. Гальмується також реєстрація суден для участі в ініціативі: з понад 80 заявлених суден щоденно росіяни без пояснення причин реєструють в середньому тільки 2-3 судна.
Наразі в портах Великої Одеси під обробкою 21 судно. На них завантажують майже 1 млн. тонн української агропродукції. По «зерновому коридору» рухаються тільки 3 судна під завантаження.
З 1 серпня 2022 року з портів «великої Одеси» вийшли 687 суден, які експортували 18,9 млн. тонн українського продовольства до країн Азії, Європи та Африки. За умови стабільного функціонування «зернового коридору» цей показник мав би становити понад 28 млн. тонн.