Головна Новини Світові ринки Основними покупцями українських олійних культур та олії у 2019 році залишилися країни...

Основними покупцями українських олійних культур та олії у 2019 році залишилися країни Азії та Європи

У товарній структурі вітчизняного експорту традиційно переважає продукція рослинництва. Головними продуктами у ній, крім зернових, є олійні культури, рослинна олія та продукти їх переробки.

Як повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на iae.org.ua, торік вартість експорту насіння олійних культур склала 2,5 млрд дол. США. Це на 32% більше, ніж 2018 року.

Як зазначає заступник директора Національного наукового центру “Інститут аграрної економіки”, член-кореспондент НААН Микола Пугачов, обсяги поставок цієї продукції на зовнішні ринки збільшились на 44% – до 6,9 млн т. При цьому обсяги експорту ріпаку у натуральному виразі вдруге поспіль сягнули рекордної для України позначки – 3,2 млн т, перевищивши минулорічний рекорд у 2,4 млн т. Найбільшими для нашої країни стали і закордонні продажі соєвих бобів – 3,6 млн т.

За його словами, основними покупцями українських олійних культур та олії у 2019 році, як і в попередні роки, є країни Азії та Європи. Характерною рисою 2019 року стало посилення позицій Європейського Союзу в імпорті насіння вітчизняних олійних культур. Торік частка їх експорту до країн цього регіону перевищила 60%. Топ-3 основних споживачів вітчизняної продукції цієї групи залишився без змін. Лідируючу позицію серед імпортерів українських олійних культур другий рік поспіль утримує Німеччина (18,9%). Значними є також частки Туреччини (18,2%) та Бельгії (13,3%). За ними з помітним відривом йдуть Єгипет (9,0 %), Нідерланди (6,9%), Франція (6,7%), Білорусь (5,4%) та Польща (3,9%). Сумарно ці країни забезпечили Україні понад 82% експортних доходів від усіх закордонних поставок олійних.

У 2019 році були встановлені абсолютні рекорди за обсягами зарубіжних поставок як соєвої олії – 375 тис. т, так і ріпакової олії – 151 тис. т. Втім, у групі жирів та олій визначальним товаром для експортних ринків залишається соняшникова олія вітчизняного виробництва. У 2019 році її експорт з України сягнув рекордного показника у 6,1 млн т, на 9% перевищивши показник 2018 року. Виручка від продажу соняшникової олії становила 4,3 млрд дол. США, що на 4% більше, ніж у попередній рік, зазначив Микола Пугачов.

За його словами, 2019 року найбільший попит на українську олію традиційно спостерігався з боку Індії (30,6%). Решта важливих країн – імпортерів цього виду агропродукції помітно їй поступилися: Китай (15,7%), Нідерланди (9,7%), Іспанія (6,6%), Ірак та Італія (по 5,6%), Польща (3,6%). Сукупно ці країни акумулюють понад 77% вартісних поставок олії на зовнішні ринки.

Перегляди: 4