Головна Новини Світові ринки Запрацював “європейський” офіс українського бізнесу

Запрацював “європейський” офіс українського бізнесу

32

У Брюсселі створили “Українську асоціацію бізнесу і торгівлі” (УАБТ) – “європейський” офіс українського бізнесу, повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на agropolit.com.

Як розповів Назар Бобицький, директор брюссельського офісу “Української асоціації бізнесу і торгівлі” (УАБТ), місія офісу – заповнити прогалину в експертному діалозі між Україною та Євросоюзом, яка існує ще з часів початку роботи поглибленої і всеосяжної зони вільної торгівлі (ПВ ЗВТ) між Україною та ЄС. Обсяги українського експорту до ЄС становлять майже 38% ($23,9 млрд) від загального експортного показника ($63,7 млрд), а ми досі не маємо в ЄС представництва, яке б доносило голос українського бізнесу до інституцій, котрі встановлюють правила гри на цьому ринку. Тому ми працюємо над тим, щоб офіс УАБТ у Брюсселі був “європейським” офісом українського бізнесу.

За його словами, декілька організацій, такі, як Торгово-промислова палата України, Федерація роботодавців, “Український союз промисловців і підприємців” (УСПП), дуже багато працюють над тим, щоби гідним чином виконувати такі функції.

“Ми, у свою чергу, хочемо підсилити цей напрям. Варто пам’ятати, що основними ринками збуту української продукції залишаються три регіони: країни Європейського Союзу, Азії та Африки. На них припадає понад 90% вартості українського експорту сільгосппродукції. Наша головна відмінність від профільних експортних асоціацій – ми не конкуренти, а партнери. Кожній з українських бізнес-асоціацій, які цікавляться експортом та ринком ЄС, ми пропонуємо партнерство і готові доповнити їх нашими можливостями та нашою присутністю в Брюсселі”, – пояснює він.

І додає, що українським експортерам дуже важливо розуміти, що відбувається нині на ринках, і чого варто очікувати, наприклад, щодо лінії стандартів і правил торгівлі на ринку країн ЄС. “Компанії змушені звертатися за допомогою до профільних установ, міністерств, дипломатичних представництв. Ми хочемо стати тими, до кого вони теж можуть звернутися”, – зауважує фахівець. У нас досить специфічний формат роботи з потенційними учасниками нашої організації та партнерами, який відрізняє нас від класичних бізнес-асоціацій.

УАБТ переважно працює на основі цільових спецпроєктів для компаній чи галузевих асоціацій, котрі не входять до кола засновників асоціації. “Як я вже казав, наше завдання – допомагати експортерам. Ми формуємо для наших партнерів пакет послуг, який здатний задовольнити їхні запити. Серед наших партнерів є компанії, які експортують не тільки сировину, але й продукцію з високою доданою вартістю. Їх пропорційність складає приблизно 50/50. Також ми поставили для себе завдання – вийти за межі агросектору і набути універсального характеру”, – підкреслює Назар Бобицький.

“Ми також повинні шукати, чим можемо зацікавити Брюссель, щоб у 2021 році ЄС погодився піти на ґрунтовний перегляд торговельних частин Угоди про асоціацію. Наприклад, переглянути тарифні умови чи обсяг безмитних тарифних квот. Або ж ми можемо запропонувати креативний, ширший перегляд умов і торкнутися регуляторної частини, де йдеться про апроксимацію Україною економічного законодавства ЄС, що дозволить усунути нетарифні бар’єри (наприклад, для промислових товарів чи харчової галузі, перегляд стандартів, торгівля послугами тощо)”, – каже він.