Через наземний кордон і три морські порти Україна зможе експортувати до 6–7 млн тонн вантажів на місяць, прогнозують в компанії Dragon Capital.
Про це повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на Forbes.ua.
Видання зазначає, що під контролем України залишилися найбільші порти, на які припадало понад 85% морського вантажообігу: Миколаївський, Ольвія, Одеський, Чорноморськ, Південний. Але вони працюють на «повернення» товару: бізнес може вивозити свої вантажі автомобільним та залізничним транспортом.
Війна створила можливості для зростання у трьох невеликих портів у гирлі Дунаю – Ізмаїльського, Ренійського та Усть-Дунайського. Зараз це єдині три порти з 13, які можуть повноцінно працювати. У мирний час на них припадало трохи менше ніж 5% експорту. За словами директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, зараз вони можуть перевозити ті самі обсяги, що й у мирний час, але потенціал у дунайського напрямку великий. Однак для розширення вантажоспроможності слід відновити залізничну інфраструктуру на цьому напрямі.
«Якщо це зробити, то можна буде отримати ще один порт, який дасть можливість виходити в море та йти на Констанцу», – зауважив він.
Через наземний кордон і три морські порти Україна зможе експортувати до 6–7 млн тонн вантажів на місяць, прогнозують у Dragon Capital. У березні залізницею експортували 415 тис. тонн зернових, що на 79% менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зазначив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов на зустрічі Trend and Hedge Club. За його словами, обсяги перевезення через наземні кордони зростають.