Головна Війна проти України П’ять причин, чому морський коридор для вивозу українського зерна – майже утопія

П’ять причин, чому морський коридор для вивозу українського зерна – майже утопія

Влада і український бізнес не вірять в успіх перемовин Туреччини з росією щодо швидкого відновлення експорту зерна з українських портів.

Про це повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на публікацію Forbes.ua.

Видання наводить наступні аргументи.

По-перше, Україна за останні дні не змінила своїх переговорних вимог, говорить речник МЗС України Олег Ніколенко. Так, Україна вимагає від росії «відведення сил у морській акваторії навколо України та надати безпекові гарантії про ненапад на порти та комерційні конвої». В публічній площині представники рф не заявляли про готовність піти на таку поступку.

По-друге, український бізнес не довіряє запевненням росії щодо безпеки для торгових суден, які вивозитимуть українське зерно. Найяскравіший приклад – ракетний удар 4 червня по зерновому терміналу «Ніка-Тера» в Миколаєві. При цьому однією з дієвих гарантій ненападу могли б стати військові кораблі країн-союзників, наприклад, США чи Великої Британії.

По-третє, сторони ведуть переговори щодо розблокування не лише порту Одеси, а й сусідніх – Чорноморська та Південного. Розмінування акваторії цих портів триватиме не менше шести тижнів. Це означає, що за умови розблокування портів повноцінний експорт можна буде відновити не раніше серпня.

По-четверте, лише одного розблокування портів та гарантій безпеки для суден замало. Потрібен механізм, який гарантує також припинення обстрілів полів, елеваторів, залізничних і морських терміналів.

По-п’яте, власники зерна можуть стикнутися з дефіцитом суден для перевезення зерна та надвисокою ціною фрахту. Ніхто поки не знає, яку ставку екстрапремії вимагатимуть страхові компанії від власників суден за захід до українських портів, які все ще визнаватимуться зоною війни, і чи будуть ставки «фрахту» підйомні для вітчизняних експортерів.