Головна Логістика Румунія почала ремонт залізниці широкої колії до порту Рені

Румунія почала ремонт залізниці широкої колії до порту Рені

Румунія розпочала ремонт залізниці широкої колії 1520 мм, яка доходить до портового та промислового міста Галац на березі Дуная з Одеської області України – від порту Рені через Джурджулешти (Молдова).

Про це повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на «Пассажирский транспорт».  

Як пише міністр транспорту Румунії Сорін Гриндяну, його країна розпочинає ремонт залізниці широкої колії 1520 мм, яка доходить до румунського порту Галац – від кордону з Молдовою по річці Прут у Джурджулештах від порту Рені на півдні Одеської області.

За словами міністра, румунська влада у термін до 19 травня проводить тендер на ремонт ширококолійної залізничної лінії Джурджулешти — Галац. За інформацією румунського міністерства транспорту, ремонт цього відрізка має зайняти 60 днів з моменту підписання контракту. Вартість робіт влада Румунії оцінює в 1,28 млн. леїв. Гроші виділять із інфраструктурного бюджету Залізниці Румунії.

«Ця залізнична лінія дозволить перевозити товари в Україну та із України через Молдову та порт Галац. Цей дунайський порт стане нарівні з портом у Констанці, одним із ключових пунктів транспортування сировини та товарів у регіоні», — підкреслив міністр.

Залізниця широкої колії до Галацу була побудована ще 1877-1878 рр. від міста Бендери. Вона проходить через вузлову станцію Басарабяска у Молдові та через українські міста Болград і Рені в Одеській області. За часів СРСР ця залізниця мала стратегічне значення, оскільки дозволяла безпосередньо, без перевантаження доставляти до Галацу сировину на місцевий гігантський металургійний комбінат. Також по цій залізниці йшов сухопутний потік вантажів до порту Рені.

Зараз гілка колії 1520 мм, яка заходить на територію Румунії, починається від станції Рені в Одеській області, проходить ділянку території Молдови у Джурджулештах, до неї під’єднується нова залізнична лінія, збудована 2008 р. у Молдові від станції Кагул. Далі залізниця перетинає Прут по мосту і йде до Галацу, де є дві станції широкої колії – одна для перевантаження з вагонів широкої колії у вагони стандартної європейської колії і ще одна сортувальна вже біля металургійного комбінату.

Зараз від Джурджулешт до Галацу залізнична лінія має «суміщену» колію – тут одночасно прокладені рейки як для європейської колії 1435 мм, так і широкої 1520, яка використовується в Україні, Молдові та інших пострадянських країнах, а також у Фінляндії та Монголії.

Використання залізничної гілки в Галац для потреб зовнішньої торгівлі України можливе при умові транзиту вантажів через Молдову – аж від її північних районів з заходом потягів з України або через Могилів-Подільський, або через Кам’янець-Подільский чи Чернівці. Дві інші залізниці до Молдови, які проходять від станцій Слобідка та Роздільна в Одеській області – йдуть транзитом через Придністров’я, тому зараз не можуть бути використані.