Проведення повноцінної посівної залишається важливим не лише для України, а й для ринків багатьох країн, оскільки українське зерно й олійні культури посідають значне місце у світовому експорті, пише «ПроАгро Груп».
Задля забезпечення можливостей експорту «Епіцентр Агро» переорієнтувався на перевалку через Польщу, Румунію, Угорщину, Молдову та Словаччину. За словами керівниці центрального офісу департаменту з аграрних питань холдингу Світлани Нікітюк, наразі вони не є повноцінною альтернативою морським портам, оскільки можуть забезпечити добову перевалку лише до 20 тис. тонн, тоді як порти могли приймати по 200-250 тис. тонн/добу. Однак з часом українські аграрії зможуть збільшити можливості вивозу при умові безпеки на залізній дорозі.
«Звичайно, в нинішній ситуації надважливим питанням залишається продовольча безпека України. Але експорт також має працювати, адже він дає бізнесу ресурси для існування – можливість продовжувати сплачувати податки та забезпечуючи робочі місця. А крім цього – отримувати валюту для проведення повноцінної посівної де це можливо, задля уникнення продовольчої кризи не лише в Україні, але й в цілому світі», – зазначила Світлана Нікітюк.
На пробуксовці експорту зерна залізничним транспортом зауважили і у агрохолдингу «Астарта». За словами директора по зв’язках з інвесторами та розвитку бізнесу Юлії Берещенко, компанія погодилася поставити 25 тис. тонн кукурудзи європейським клієнтам у квітні, але все ще не отримала необхідного дозволу від залізничних органів.
В «Астарті» зазначили, що мають в силосах близько 150 тис. тонн зерна, в основному кукурудзи, тоді як в цей час вони вже повинні бути майже порожніми.